Andrei Năstase cere anularea ordonanței de încetare a urmăririi penale și reluarea anchetei penale privind finanțarea PSRM din Rusia

19 Noiembrie 2019

Discursul Președintelui Platformei DA,  Andrei Năstase, în cadrul conferinței de presă:

”Mulțumesc reprezentanților mass-media pentru că au răspuns invitației de a participa  la această conferință de presă. Doresc ca prin intermediul dumneavoastră, al presei, cât mai mulți cetățeni ai Republicii Moldova să fie informați cu privire la un subiect  deosebit de important pentru întreaga noastră societate.
Republica Moldova a intrat din nou în zodia neagră a compromisurilor și aranjamentelor politice obscure care au permis derularea unei operațiuni coordonate de preluare a guvernării de către Igor Dodon și complicii lui din Partidul Democrat.
Negocierile care au făcut posibilă această operațiune fulger de preluare a controlului  asupra justiției și a tuturor instituțiilor statului în folosul unui grup restrâns de politicieni și în detrimentul poporului s-a derulat pe parcursul ultimelor luni de zile și au compromis parcursul european al Republicii Moldova.
Graba cu care Igor Dodon a orchestrat această lovitură de stat se datorează în primul rând dorinței lui de a controla în totalitate justiția din Republica Moldova. Igor Dodon știe foarte bine că un Procuror General independent politic ar ajunge, mai devreme sau mai târziu, să-l ancheteze la modul cel mai serios. Există motive  suficiente, iată unul dintre acestea.
Vă informez că:
Am depus o plângere împotriva Ordonanței procurorului în Procuratura Anticorupție Alexandru Cernei din 08 iulie 2019, în temeiul art.299 1 Cod de procedură penală, plangere prin care solicit anularea acestei Ordonanțe.
Ordonanța din 8 iulie 2019 trebuie privită ca fiind o consecință logică a trocului dintre Igor Dodon și Vladimir Plahotniuc, ca ambii să evite răspunderea penală binemeritată și să își claseze cauzele penale pornite în privința faptelor lor infracționale.
Ordonanța procurorului în Procuratura Anticorupție Alexandru Cernei din 08.07.2019, a fost emisă în cadrul examinării materialelor procesului penal nr.1- 167pr/19, înregistrat în Registrul nr.1 al Procuraturii Anticorupție la 08.06.2019, privind faptele de finanțare ilegală a Partidului Socialiștilor din Republica Moldova din surse cu proveniență din Federația Rusă de către liderul neformal al acestora, Igor
Dodon, care exercită atribuțiile de Președinte al Republicii Moldova, precum și de posibila trădare de patrie săvîrșită de acesta în complicitate cu Vladimir Plahotniuc, ex-deputat, ex-președinte al Partidului Democrat, cu implicarea lui Serghei Iaralov.
Ordonanța procurorului în Procuratura Anticorupție Alexandru Cernei din 08 iulie 2019 este nulă deoarece încălca prevederilor legale referitoare la competenţa după materie sau după calitatea persoanei. Reglementările date, care coroborează armonios cu prevederile legale materiale și procesuale presupun expres că pentru a fi efectuate acțiuni de urmărire penală cu implicarea Președintelui Republicii Moldova și a deputatului Parlamentului Republicii Moldova era imperios necesară implicarea directă a Procurorului General.
Actiunile procesuale ce au stat la baza emiterii ordonanței contestate au atestat o ignorare totală a obligațiilor impuse prin lege procurorului și organului de urmărire penală de a efectua o cercetare completă, obiectivă și sub toate aspectele a circumstanțelor cauzei, după cum este stabilit în art.254 alin.(1) Cod de procedură penală unde se indică că organul de urmărire penală este obligat să ia toate măsurile prevăzute de lege pentru cercetarea sub toate aspectele, completă şi obiectivă, a circumstanţelor cauzei pentru stabilirea adevărului.
În contradictoriu cu acesta, procurorul s-a limitat, chipurile, doar la audierea superficială a Președintelui Republicii Moldova Igor Dodon, a deputatului în Parlamentul Republicii Moldova Plahotnciuc Vladimir și a lui Iaralov Serghei, precum și la o examinare a unor informații despre finanțarea PSRM, fără a fi dispusă o expertiză financiar-contabilă în această privință.
Mai mult, în partea constatatoare a ordonanței contestate procurorul indică asupra unor elemente din latura obiectivă a infracțiunii de trădare de patrie: negocieri privind federalizarea Republicii Moldova; schimbarea Constituției; dar și de uzurpare a puterii în stat: preluarea conducerii unor ministere, SIS, ș.a.
În contradictoriu cu aceste constatări, procurorul nu le supune niciunei aprecieri și nu le investighează deloc, astfel comițând o încălcare gravă a obligațiilor sale procesuale.
Pentru aceste motive, solicit anularea Ordonanței procurorului în Procuratura Anticorupție Alexandru Cernei din 08 iulie 2019, emisă în cadrul procesului-penal nr.1-167pr/19, cu reținerea materialelor spre examinare de Procurorul General interimar și dispunerea unei anchete complete, sub toate aspectele și obiectivă a  faptelor expuse, cu atragerea la răspundere a persoanelor vinovate.
Într-un stat de drept, independența justiției trebuie să fie garantată tocmai de către actorii politici care dețin puterea, iar cel care astăzi dorește să controleze procurorii și judecătorii pentru a-și păstra libertatea și a câștiga, cu orice preț, un nou mandat de
președinte al Republicii Moldova, are de dat explicații. Atât în fața procurorilor și judecătorilor, cât și în fața poporului pe care vrea din nou să-l stăpânească cu ajutorul minciunii și manipulării.
Mai devreme sau mai târziu, toți cei care au greșit vor răspunde. Este doar o chestiune de timp. Iar timpul lui Igor Dodon va expira mai curând decât își poate  acesta imagina.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

29 Iulie 2020

Mesajul lui Andrei Năstase de Ziua Constituției: ”Unde nu există stat de drept, nu poate exista...

Ziua Constituției are o dimensiune simbolică deosebită pentru  noi, cei  din Platforma DA,  care am semnalat, am condamnat, am luptat și continuăm lupta împotriva „statului capturat” de oligarhii vechi și mai noi. Actorii politici care  atentează la supremația Legii, admițând ingerințe obraznice în funcționarea distinctă, separată a celor trei puteri în stat - Legislativă, Executivă și Judiciară – nu  fac altceva decât să împiedice cu rea voință procesul de maturizare a democrației în țara noastră. Nimeni nu poate fi mai presus de Constituție.

Platforma DA, prin acțiunile sale, va supraveghea și în continuare respectarea raporturilor constituționale între actorii statali, astfel încât să fie respectate demnitatea omului, drepturile şi libertăţile lui, dreptatea şi pluralismul politic ca valori supreme în societate. Unde nu există stat de drept, nu poate exista nici democrația, iar unde nu este democrație, nu poate fi nici Demnitate, nici Adevăr!

Dragi prieteni!

Suntem în prefața unei competiții prezidențiale, care deja dă semne de amploare. Sunt sigur că vom fi martorii multor „aventuri” ale locatarului de la Condrița, dintre cele pe care nu le admite categoric Constituția țării, care garantează Suveranitatea și Integritatea statului. Or, anume aceste principii ale Statalității și Demnității noastre  sunt compromise în contextul în care au fost cedate satele pe malul drept al Nistrului administrației de la Tiraspol, când apar peste noapte, sub pseudo-pretextul pandemiei,  zeci de posturi în zona de securitate, când liderul administrației de la Tiraspol este așteptat ca „omolog” pe faleza de la Condrita, „vila de lux” a familiei prezidențiale.

De asemenea, cu acest prilej, vin cu un îndemn către magistrații Curții Constituționale -  să-și mențină independența și verticalitatea față de factorul politic, să urmărească cu strictețe derogările de la textul constituțional, iar orice revizuire a Constituției să  fie necesară în interesul poporului, dar nu al guvernanților. Or, cum spunea filosoful francez Montesquieu: „Legile inutile pot slăbi puterea legilor necesare”.

citește mai mult

29 Iulie 2020

Top-ul celor 10 proiecte toxice înaintate spre a fi votate în Parlament de către majoritatea PSRM...

În cadrul conferinței de presă susținute de Andrei Năstase, președintele Platformei DA și deputații Igor Munteanu și Dinu Plîngău, a fost prezentat top-ul celor 10 proiecte toxice înaintate spre a fi votate în Parlament de către majoritatea PSRM-PD. Vedeți aici acest TOP: 1. Pachetul de proiectele de federalizare a Republicii Moldova La 16 iulie deputații PSRM au înregistrat 3 proiecte de modificare a mai multor acte normative ce se referă la UTAG. Aceste proiecte contravin prevederilor constituționale, intrând în contradicție cu art. 1 din Constituție, care stipulează caracterul unitar și indivizibil al statului, art. 2 din Constituție care stipulează că nimeni, nicio persoană, niciun grup social nu poate exercita puterea de stat din nume propriu și art. 66 din Constituție care spune că Parlamentul este unica autoritate legislativă. Autorii proiectelor impun Parlamentul Republicii Moldova să ceară avizarea pozitivă a Adunării Populare a UTAG ori de câte va intenționa să adopte o lege ce ține de Găgăuzia, acordă UTAG un statut administrativ special și oferă organelor reprezentative ale UTAG posibilitatea să delimiteze după bunul lor plac granițele prin care Republica Moldova e împărțită în sate, comune, raioane și municipii și prin proceduri simplificate să decidă introducerea sau eliminarea unor localități din componența UTAG. 2. Trei prevederi din pachetul asumat de Guvern pe 01.04.2020 declarate Neconstituționale La 1 aprilie, 2020 Guvernul și-a asumat răspunderea pentru un set de acte normative care, cum spunea Guvernul erau proiecte anti-criză. Pe lângă un set de propuneri bune, însă, Guvernul și-a asumat răspunderea și pentru trei chestiuni dubioase ce veneau în susținerea unor grupuri financiare din anturajul guvernării. Astfel, Guvernul a încercat să introducă în asumarea de răspundere declarată neconstituțională prevederi precum comercializarea produselor în barurile și restaurantele duty-free, diminuarea impozitelor pentru extragerea resurselor naturale prin introducerea unor taxe fixe la impozitarea extragerilor zăcămintelor naturale și facilitarea comercializării produselor din tutun. 3. Acordul cu Federația Rusă Acordul cu Federația Rusă pentru obținerea unui credit punea în pericol securitatea națională și economică a statului nostru. Pe lângă carențele legale și constituționale care se regăseau în acordul respectiv, ce nu a trecut procedurile corespunzătoare de avizare și negociere, textul Acordului prevedea posibilitatea impunerii unor datorii private pe seama bugetului nostru național. Platforma DA a pregătit o sesizare la Curtea Constituțională, foarte bine argumentată din punct de vedere juridic, care a dus în consecință la declararea acestui Acord ca fiind neconstituțional. 4. Modificările la Legea CSM Operarea mai multor modificări la legea CSM a avut drept scop numirea unor persoane controlate politic și partajate de către guvernarea PSRM-PD cu scopul de a institui un control sporit asupra numirii, promovării și sancționării judecătorilor. Modificările la legea CSM au fost dur criticate de Comisia de la Veneția și au drept consecință capturarea sistemului judecătoresc de către persoanele loiale unor grupuri de interese politice și economice din stat. Platforma DA, prin deputații săi în Parlament a încercat de mai multe ori blocarea acestor modificări, însă într-un mod absolut abuziv, încălcând mai multe proceduri, majoritatea PSRM-PD au reușit să partajeze CSM-ul și în consecință acum sunt promovați judecătorii care au fost loiali politicului. 5. Proiectul nr. 340 Prin acesta se operează modificări la Legea cu privire la combaterea spălării banilor și este un proiect periculos prin faptul că împiedică urmărirea unor bunuri sau mijloace financiare ale unor persoane implicate în crime de către executorii judecătorești. Acest proiect promovat cu multă insistență încalcă mai multe norme legale și poate influența chiar și procedurile legale de urmărire a devalizărilor din procesul „Furtului miliardului”. 6. Proiect nr. 263 privind Modificarea Codului Electoral (propus de socialiști) În acest caz cele mai îngrijorătoare modificări se referă la limitarea dreptului de vot a cetățenilor Republicii Moldova, permițând autorităților electorale să excludă candidați din cursa electorală; extinderea competențelor Consiliului Audiovizualului în vederea sancționării presei; birocratizarea accesului deplin la listele electorale și cele de subscripție a observatorilor; lipsa prevederilor prin care să fie sancționată cumpărarea de voturi sau transportul organizat al alegătorilor care ar favoriza un anumit candidat etc. 7. Amendamentele lui Eugen Nichiforciuc la Codul Fiscal Eugen Nichiforciuc, deputat din majoritatea PD-PSRM a introdus pe ascuns un amendament prin care vrea să stimuleze vânzarea așa-ziselor „țigărilor cu foi”(trabucuri), comercializate de firmele lui Andronachi. Aceste modificări se referă la faptul că accizele la trabucuri sunt mult mai mici decât la țigările obișnuite , se aplică doar la 41% din valoare, iar pe pachetele acestor produse nu este obligatoriu să se aplice avertismentele de sănătate obișnuite, chiar dacă sunt mult mai nocive ca țigaretele obișnuite. Un alt amendament ține de abrogarea unei prevederi care impunea firmele rezidente ale Zonelor Economice Libere să prezinte trimestrial Serviciului Vamal rapoarte de evidență a fluxului de materiale, mărfuri și produse finite. Nu ne rămâne decât să presupunem că aceste modificări au fost propuse de către guvernare în semn de mulțumire pentru asigurarea unor voturi în Parlament. 8. Proiectul prin care Guvernul a alocat 72 de mln. lei pentru Arena Chișinău. Arena Chișinău a devenit un sac fără fund în care se pompează bani, iar firmele care gestionează acești bani din întâmplare sunt afiliate guvernărilor. În situația de criză în care orice leu trebuie redirecționat în ajutorul cetățenilor, mediului de afaceri, medicilor, pensionarilor, guvernarea a decis să aloce bani suplimentari pentru acest umplerea acestui sac și, probabil, a fondului electoral al lui Dodon. 9. Proiectul nr. 270 din 22 iunie 2020, un proiect de hotărâre privind numirea în funcție a unor membri ai Consiliului Audiovizualului Prin acest proiect de hotărâre au fost partajate 3 funcții de membru al Consiliul Audiovizualului. Abuziv, acceptând doar candidaturile convenabile, a fost mimat un concurs pentru a suplinirea funcțiilor vacante în CA. Astfel, în urma partajărilor PD, PSRM și Igor Dodon și-au desemnat în calitate de membri ai CA trei persoane comode, ascultătoare, care vor veghea, printre altele și asupra reflectării la posturile de radio și televiziune din Moldova a campaniei electorale a actualului președinte. Permiteți-ne să ne exprimăm o mare îndoială că o vor face obiectiv și conform legii. 10. Amendamentele socialiștilor la legea ONG-urilor PSRM a încercat să limiteze libertatea de asociere prin instituirea unui control drastic asupra activităților organizațiilor necomerciale. Spre fericire, aceste amendamente au fost blocate prin conjugarea eforturilor întregii opoziții parlamentare și a partenerilor de dezvoltare. --------------------------------- Aceste 10 proiecte, stimați prieteni nu sunt de departe toate propunerile dubioase și chiar nocive pentru societate, propuse de psrm-pd. Platforma DA condamnă orice tentativă de subminare a democrației și orice acțiune îndreptată împotriva intereselor cetățenilor Republicii Moldova. Vă promitem că vom veghea în continuare asupra tuturor proceselor legislative și vom întreprinde tot ce se poate pentru a le stopa în așa fel încât să nu fie adoptate de legislativ. 29 iulie 2020

citește mai mult