Andrei Năstase la Vadul-lui-Vodă: „Voi insista să particip la toate negocierile moldo-ucrainene ce vizează viitorul Nistrului!”

27 Mai 2018

Andrei Năstase, candidatul unic al forțelor anti-oligarhice, pro-europene la funcția de primar general al capitalei a susținut o conferință de presă cu ocazia marcării Zilei Nistrului, una dintre arterele principale de apă și de suflet ale țării noastre.

Andrei Năstase și-a început discursul cu un scurt ghid statistic al celui mai mare râu din Republica Moldova: „Fluviul Nistru izvorăște în munții Carpați la altitudinea de 911 m, are o lungime totală de 1350 km și este cea mai importantă sursă acvatică a țării, cu o lungime a cursului de apă (Naslavcea–Palanca) de 636 km. Resursele de apă ale bazinului Nistru în limitele teritoriului Republicii Moldova sunt evaluate la 10 700 mil. m3. Din acest volum, mai puțin de 30% se formează pe teritoriul țării noastre. Volumul resurselor de apă disponibil în prezent în țară este estimat la cca 500 m3/cap de locuitor/an, ceea ce plasează Republica Moldova în categoria țărilor cu insuficiență de apă și cu un risc sporit la impactul schimbărilor climatice. Cercetările și analizele arată că scăderea cantității de precipitații și creșterea cererii pentru apă în scopuri de irigare va accentua competiția pentru resursele de apă atât în interiorul țării, cât și în exterior. Chiar și modelările Băncii Mondiale arată că și în absența schimbărilor climatice, creșterea cererii pentru apa de irigare va cauza un deficit de apă în următoarele decenii. În contextul acestor prognoze alarmante, fluviul Nistru rămâne a fi principala sursă de apă în regiune, deoarece rezervele de ape dulci subterane sunt extrem de mici.”

Municipiul Chișinău este aprovizionat cu apă potabilă în proporție de 85 % din Nistru, a spus Andrei Năstase, motivând prezența sa și a echipei sale la Vadul lui Vodă. „Iată de ce suntem aici, lângă Stația de pompare a apei din Vadul lui Vodă – obiect strategic, care asigură municipiul Chișinău și suburbiile cu apă. În anul 2016, care a fost unul secetos, eram la un pas de oprirea stației, întrucât debitul Nistrului a scăzut până la aproape 8 metri. Eram la doar 10 cm de cota critică, după care stația ar fi fost în imposibilitate de a pompa apă pentru oamenii din capitală.”

În continuare Andrei Năstase a stăruit asupra pericolelor legate de construcția Complexului Hidroenergetic Nistrean: „Riscul catastrofei ecologice și umanitare a apărut în urma acțiunilor autorităților din Ucraina în administrarea Complexului Hidroenergetic Nistrean. Peste doi ani, acest pericol va deveni unul iminent, dacă în urma înțelegerii celor două guverne, vecinii noștri, în amonte, vor realiza construcția celor 6 hidrocentrale. Cunoaștem foarte bine că negocierile pe acest subiect sunt netransparente, iar excluderea unor experți din societatea civilă demonstrează că există înțelegeri obscure cu guvernarea de la Kiev.”

Andrei Năstase a reamintit cele mai grave riscuri care se pot abate asupra Republicii Moldova, inclusive a Chișinăului, în cazul finalizării proiectului de către partea ucraineană. „Cea mai gravă consecință o reprezintă pericolul degradării și distrugerii ecosistemelor din cursul inferior al râului Nistru, ceea ce va genera costuri exorbitante pentru identificarea unor surse alternative de apă potabilă, dar și pericolul real ca populația Republicii Moldova, inclusiv cea din stânga Nistrului și peste un milion de oameni din regiunea Odessa să rămână fără sursa principală de apă potabilă!”- a spus Andrei Năstase, explicând ce înseamnă, în termeni reali, practici aceste consecințe. „Asta înseamnă deficit de apă potabilă în robinete, creșterea prețului la apă, îmbolnăvirea populației (tineri, bătrâni, copii), infecții, lipsa de resurse de apă pentru irigații, ceea ce va distruge agricultura, în special legumicultura, distrugerea solului, ariditate și toate consecințele catastrofale care derivă de aici. Iată la ce consecințe ne pot aduce oligarhii preocupați doar de propriile interese și buzunare în detrimentul oamenilor.”- a spus Andrei Năstase.

„Noi am avut permanent o poziție principială față de această crimă ecologică, având în calcul și participarea la proteste întru salvarea Nistrului. Totodată, începând cu 4 iunie, subiectul Nistrului va reprezenta pentru mine nu doar o problemă în calitate de cetățean, ci o mare responsabilitate, inclusiv pentru asigurarea cu apă potabilă calitativă a circa unui milion de locuitori ai municipiului Chișinău și a unor suburbii.”- a menționat viitorul primar al Chișinăului, specificând că există o deosebire principială între poziția sa și cea a contracandidatului său în problema Nistrului.

„Spre deosebire de poziția noastră tranșantă, candidatul Partidului Socialiștilor, consideră că problema râului Nistru este doar una interstatală. Potrivit lui, despre construirea noilor hidrocentrale pe râul Nistru în Ucraina nu pot avea loc discuții la nivelul municipiului Chișinău. El amână abordarea problemei pentru când va fi schimbată puterea și vor avea loc altfel de discuții la nivel de comisii interguvernamentale. „În municipiu avem ce avem la momentul de față, dar dacă există probleme la nivel de stat – aceasta NU O REZOLVĂ UN PRIMAR DE ORAȘ” Asta este poziția lui, expusă în cadrul dezbaterilor la un post de televiziune. Adică, dacă în următoarele două luni, în urma acțiunilor Ucrainei și în situația unui an secetos, pentru care sunt toate premisele, vom asista la scăderea substanțială a nivelului râului Nistru și a unui pericol real pentru sistarea aprovizionării capitalei cu apa potabilă, domnul Ceban va cere de la un milion de locuitori răbdare până la alegerile parlamentare. Plahotniuc știe să-și aleagă candidații, iar Ceban își știe locul! Spre deosebire de socialiști, aș vrea să-i asigur pe locuitorii capitalei, că în calitatea mea de Primar, din prima zi după alegeri, având atribuții în domeniul cooperării cu administrația publică centrală, voi cere maximă transparență pe acest subiect. Voi insista să particip la toate negocierile moldo-ucrainene ce vizează viitorul Nistrului.”

„Nimeni nu poate decide soarta Nistrului fără să tină cont de voința chișinauienilor și de drepturile noastre la un mediu înconjurător neprimejdios din punct de vedere ecologic pentru viaţa şi sănătatea oamenilor.”- a mai spus Andrei Năstase.

La conferința de presă de la Vadul-lui-Vodă a participat și Maia Sandu, care a spus la rândul său: „E trist să sărbătorim ziua Nistrului în împrejurări atât de îngrijorătoare create de negocierile autorităților de la Kiev și cele de la Chișinău. Avem o guvernare care ne fură totul, până și apa. Ceea ce trebuie să facem noi acum este să scăpăm de guvernarea aceasta și la nivel local și la cel central și să alegem o guvernare care să ne reprezinte și să ne apere interesele. Să ne mobilizăm pe 3 iunie și să mergem la vot! Să avem în fruntea primăriei un om care să ne reprezinte și să ne ajute să păstrăm inclusiv Nistrul și pentru noi, dar și pentru generațiile viitoare!”

Printre participanții la conferința de presă dedicată râului Nistru au fosta mai mulți activiști ai partidelor Platforma DA, PAS și PLDM care au vorbit despre pericolul unei catastrofe umanitare legate de construcția celor 6 centrale hidroenergetice pe fluviul care este principala sursă de apă potabilă pentru chișinăuieni.

Mihai Popușoi s-a referit și la zonele de agrement situate de-a lungul Nistrului, care vor avea de suferit incontestabil: „Vadul-lui-Vodă a fost pe vremuri orașul în care veneau la odihnă mii de oameni. Acum nu mai este așa. Infrastructura e într-o stare deplorabilă, iar debitul apei a scăzut substanțial și continuă să scadă. Astăzi potențialul turistic al zonei este subestimat considerabil. Avem nevoie de o cooperare eficientă dintre administrația din Vadul-lui–Vodă și municipalitate. Asta se va întâmpla atunci când echipa noastră va prelua administrarea capitalei. Echipa lui Andrei Năstase știe ce trebuie să facă și vom depune toate eforturile după victoria din 3 iunie pentru a transforma spre bine nu doar Vadul-lui-Vodă, ci și toate suburbiile, întreg Chișinăul!”

Alexandru Slusari s-a adresat cu un mesaj bilingv către toți locuitorii municipalității și ai țării. „Andrei Năstase a luptat ani de zile pentru scoaterea din captivitate a statului, pentru un mediu sănătos de trai, inclusive apă potabilă de calitate, din poziția unui activist civic. De cealaltă parte, de cum vine vorba despre interesele lui Plahotniuc, Ivan Ceban ne spun​​e că să așteptăm până la alegerile parlamentare, că râul Nistru nu este competența primăriei Chișinău și putem să cărăm apa și cu căldările. Este o mare diferență între acel care luptă pentru bunăstare și un mediu sănătos de viață pentru toată lumea, indiferent de etnie și orientare geopolitică și acel, care se teme măcar să se gândească să împiedice oligarhul să-și protejeze propriile interese. Chemăm toți oamenii indiferent de etnie, limba maternă și orientare geopolitică să se unească pentru a soluționa problemele comune, inclusiv protecția Nistrului!”- a spus Alexandru Slusari.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 Octombrie 2018

Vizita de lucru a Primarului ales al Chişinăului, Președintele Platformei DA, Andrei Năstase în...

Comunicat de presă Aflat în SUA, Andrei Năstase, a avut o serie de întâlniri cu înalți funcționari ai mai multor instituții americane, în cadrul cărora a prezentat evoluțiile politice recente din Republica Moldova și a solicitat reacții unor prestigioase institute politice și civice, precum și organizații de cercetare și investigație. În cadrul vizitei Andrei Năstase a avut întrevederi cu Președinții Institutului Republican International, Institutului Naţional Democratic, National Endowment for Democracy, The German Marshal Found, Hudson Institute și altele. Pe ordinea de zi a acestora s-a aflat tematica expertizei și suportului acordat societății civile, mediului de experți și media independente, inclusiv presei de investigații în materie de cleptocrație, corupție și protecționism, fraude financiare și electorale, precum și în vederea combaterii abuzurilor autorităților și persecuțiilor politice, apărării drepturilor și libertăților omului. În cadrul Senatului, Congresului, a Departamentului de Stat și Consiliului Național de Securitate al SUA, Andrei Năstase a avut întrevederi cu directori pentru Europa și Rusia în domenii de Securitate și Cooperare, Politică Externă, pentru Drepturile și Libertățile Omului (Comisia Helsinki), Politică Externă, precum și cu reprezentanții grupului legislativ de prietenie Moldova-Caucus din Camera Reprezentanților Congresului SUA. În cadrul acestor întrevederi, Andrei Năstase a descris în termeni detaliați procesul de capturare oligarhică a statului Republica Moldova, ca urmare a punerii sub control politic a justiției, a instituțiilor de reglementare și a altor autorități publice, dar și a unei importante părți a media și societății civile. În mod special, liderul DA a vorbit despre arestările pe criterii politice a unor lideri locali și activiști ai partidelor de opoziție, potențiali candidaţi electorali, vorbind, totodată, și despre modificarea antidemocratică a legislației electorale, în 2017, cu votul comun al PSRM și PD, conduse de Vladimir Plahotniuc și Igor Dodon, în lipsa unui consens politic și social și în pofida recomandărilor insistente ale Comisiei de la Veneția, OSCE/ODIHR. Un subiect special al discuțiilor l-a constituit invalidarea arbitrară a rezultatelor scrutinului municipal, pe motive inventate și părtinitoare, care nu se încadrează în normele și standardele internaționale și care reprezintă o măsură discreționară și disproporțională cu subiectul invocat, nici măcar contestat de către participanții la alegeri. S-a cerut, de asemenea, susținerea Congresului și Senatului SUA pentru ca aceste derapaje democratice să fie sancționate corespunzător, iar cei vinovați, inclusiv cei care stau în spatele confiscării justiției din Republica Moldova, să fie identificați și sancționați. Liderul Platformei DA a vorbit și despre extinderea controlului oligarhic asupra presei din Republica Moldova, monopolizarea spațiului televizat de către proprietari afiliați PD și PSRM, susținând necesitatea adoptării unui nou Cod al Audiovizualului și încetarea limitării libertății de expresie, la întruniri, dar și a libertății conștiinței. Reprezentanții Congresului s-au arătat indignați de lipsa de progres în vederea urmăririi penale a tuturor persoanelor responsabile de frauda din sistemul bancar și de tentativele autorităților de a limita accesul cetățenilor la informația relevantă cu privire la investigație. În particular, Andrei Năstase a oferit informații despre soarta Raportului Kroll-2, adoptarea legilor privind amnistia de capital și implicațiile acestuia asupra sistemului financiar și politic, având drept corolar posibilitatea atragerii de finanțe internaționale cu origini incerte ori criminale în Moldova. Liderul Platformei Demnitate și Adevăr și-a informat interlocutorii despre rezoluțiile și rapoartele UE, inclusiv despre decizia de a opri orice plăți de asistență macrofinanciară până după alegerile parlamentare și de intensificare a supravegherii financiar-bancare, ca urmare a lipsei de progres în investigarea acțiunilor de spălare de bani ai mafiei rusești în perioada 2010-2014, reiterând disponibilitatea DA și PAS de a coopera cu cercetători independenți și agențiile federale din SUA în privința căutării și recuperări resurselor fraudate, precum și în vederea aplicării de sancțiuni personalizate față de beneficiarii fraudei și complicii acestora, politicieni, funcționari, judecători și procurori corupți. În contextul acestor discuții Andrei Năstase a explicat interlocutorilor săi prioritățile partidelor de opoziție democratică în raport cu așteptările oamenilor de edificarea a unui stat de drept, cu justiție corectă și economie funcțională, cu mijloace democratice și transparente în procesul politic, precum și în cel de anchetare a fraudei bancare și recuperare a miliardelor furate, prin punerea în aplicare a mecanismelor de confiscare a averilor ilicit dobândite de politicieni, judecători și procurori corupți. Președintele Platformei DA a oferit informații și a solicitat acțiuni concrete din partea autorităților SUA, în contextul mandatului diplomatic pe care-l va exercita în curând noul Ambasador al SUA la Chișinău, Derek Hogan. 18 octombrie 2018  

citește mai mult

11 Octombrie 2018

Platforma DA cere demisia imediată a lui Iurie Leancă din funcția de viceprim-ministru pentru Int...

În ajunul alegerilor parlamentare în Republica Moldova se întâmplă lucruri grave, derapajele anti-democratice fiind la ordinea zilei. Sunt adoptate legi controversate precum cea a amnistiei fiscale, sunt răpiți oameni în plină zi pentru a fi aruncați în închisori cu bună știință în schimbul unor servicii financiare, este schimbat peste noapte cursul european al țării noastre, sunt persecutați activiștii civici, forțele de ordine sunt folosite în interesul puterii și împotriva poporului, corupția din mafia imobiliară ucide la propriu oameni, continuă capturarea fără precedent a mass media. În schimb, puterea trâmbițează peste tot despre construcția drumurilor bune ca și cum acest fapt ar fi ieșit din comun, o faptă eroică, nu alta. Amintim că Republica Moldova și-a definit reabilitarea drumurilor drept prioritate națională, ca factor de bază în depășirea sărăciei și subdezvoltării. Această decizie a fost susținută de partenerii externi, care s-au angajat să ajute financiar țara noastră în această direcție. Drept rezultat a apărut STRATEGIA de transport şi logistică pe anii 2013-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.827 din 28 octombrie 2013, care stipula ca și condiție-cheie pentru finanţarea proiectelor de investiţii în drumuri impusă de către instituţiile financiare internaţionale reforma de întreţinere a drumurilor şi o creştere considerabilă a finanţării pentru întreţinerea drumurilor, inclusiv modificarea Legii fondului rutier. La 29 decembrie 2009 Legea fondului rutier a fost modificată în partea ce ţine de alocarea în fond a nu mai puţin de 50% în anul 2010, 65% în anul 2011, 80% în anul 2012 şi în anii următori din volumul total al accizelor la produsele petroliere supuse accizelor şi, respectiv, distribuite pentru întreţinerea drumurilor. Conform acestei Strategii Moldova trebuia să aloce anual 4 miliarde lei pentru drumuri, dintre care o parte considerabilă revenea partenerilor externi. Însă decizia de a aloca 80% din accize pentru drumuri a ținut doar până în anul 2014, apoi pentru a acoperi gaura bugetară formată în urma jafului bancar, guvernul a redus această cotă de peste 2 ori. Prin derogarea de la lege și angajamentele internaționale asumate, guvernul în ultimii 5 ani de zile a lipsit Fondul Rutier de 3,8 miliarde lei, iar cea mai mare sustragere are loc în 2018, când Fondul Rutier va obține cu 1,2 miliarde lei mai puțin decât norma legală și obligațiile internaționale. În prag de alegeri parlamentare guvernarea actuală a Republicii Moldova se află în cea mai mare izolare externă, similară cu cea de pe vremea lui Voronin din perioada 2002-2004. Amintim că granturile externe primite de Moldova au ajuns la nivelul de 0,6% din PIB sau de 6 ori mai mult decât maxima din 2014 de până la jaful bancar. După semnarea acordului de asociere țara noastră urma să primească suport pentru reforme și modernizarea infrastructurii. Acest suport trebuia să ajungă la 6-7% din PIB, însă după o creștere bruscă 2013/2014, din cauza jafului bancar s-a prăbușit la 0,6% sau de 10 ori mai puțin. În ultimii 4 ani puterea a ratat doar din granturi externe și doar de la nivelul planificat 7,1 miliarde lei. În 2018 din 8,3 miliarde lei planificați ca împrumuturi și granturi, guvernarea a reușit să obțină doar 10% sau 830 milioane lei și aceștia în marea majoritate sunt împrumuturi și nu granturi. Dacă în anii precedenții 2015-2017, guvernarea deși foarte prost, dar reușea să obțină niște granturi (la capitolul împrumuturi lucrurile mergeau mai bine), atunci în acest an deja nimeni nu dorește nici să ne împrumute. Pentru prima dată s-a atins „performanța” de a acumula doar a 10% din mărimea împrumuturilor planificate. Cea mai mare problemă rămâne cea a marelor oportunități ratate prin incapacitatea de a obține granturi. Astfel nu s-a menținut nici măcar nivelul anului 2014 de până la jaful bancar (3,6% din PIB). Doar în ultimii 4 ani guvernarea a ratat aproape 15 miliarde lei! Dacă guvernarea nu rupea relațiile cu Partenerii noștri externi în special UE și SUA, atunci nu ar fi fost necesar să fie micșorată indexarea pensiei, pentru a economisi banii europeni pierduți, nu ar fi fost necesar să fie majorată vârsta de pensionare pentru a compensa prin munca suplimentară a pensionarilor incapacitatea puterii de a obține granturi europene. Puterea continuă să refuze cu îndârjire să investigheze cazul miliardului furat, ba mai mult, utilizează acești bani după bunul ei plac. Exemplele nu întârzie să apară. Recent Jurnal TV a publicat probe concludente despre faptul că studiile feciorului lui Iurie Leancă au fost finanțate de compania Tomton Tramp Corp, care este controlată de Ilan Șor și figurează în rapoartele Kroll și dosarul furtului miliardelor. Amintim că anume Iurie Leancă în complicitate cu Adrian Candu, Dorin Drăguțan, Corneliu Gurin și Anatol Arapu au promovat și au semnat Hotărârea Guvernului nr. 938 din 13 noiembrie 2014, prin care, contrar legislației în vigoare, executivul a oferit garanții de stat în valoare de 9,6 mlrd. lei, după ce Banca Națională a acordat un credit de urgență pentru cele trei bănci devalizate, controlate de Șor. Totodată, Guvernul Leancă a demonstrat o neglijență crasă în serviciu, întrucât după emiterea actului normativ menționat, nu a fost înstaurată administrația de stat în aceste instituții financiare. Prin urmare, la 25-26 noiembrie 2014 doar din Banca Socială au fost sustrase peste 13,5 mlrd. lei. În continuare, garanțiile de stat respective au servit drept temei pentru împovărarea cetățenilor țării, care sunt obligați să recupereze banii furați în suma aproape dublă. Totodată, lipsa progresului în investigarea jafului bancar a fost una din cauzele principale a suspendării asistenței macrofinanciare din partea Uniunii Europene. Ținând cont de cele expuse, Platforma DA cere: 1. Demisia imediată a lui Iurie Leancă din funcția de viceprim-ministru pentru Integrare Europeană. 2.Autosesizarea Procuraturii Anticorupție și deschiderea dosarului penal în rem în conformitate cu art. 324, alin (3) al Codului Penal (corupere pasivă săvârșită de o persoana cu funcție de demnitate publică în proporții deosebit de mari în interesele unui grup criminal) și art. 325, alin. (3) din același Cod (corupere activă săvârșită în privința unei persoane cu funcție de demnitate publică în proporții deosebit de mari în interesele unui grup criminal). Platforma DA va continua să facă toate demersurile necesare pentru a stopa derapajele grave ale actualei puteri – o mână de oligarhi care au capturat Republica Moldova, au distrus statul de drept, instalând un regim dictatorial și au transformat Republica Moldova dintr-un proiect european de succes în cel mai grav caz comunitar. 11 octombrie 2018

citește mai mult

09 Octombrie 2018

Andrei Năstase: ”Dacă m-ar fi lăsat să-mi duc mandatul, locuitorii Chișinăului ar fi benefic...

Comunicat de presă Andrei Năstase, primarul ales al municipiului Chișinău, liderul Platformei DA, participă zilele acestea, fiind invitat de Mircea Hava, primarul orașului Alba-Iulia, la Dezbaterea Națională Smart City - Alba Iulia 2018. Chiar în ajun de dezbateri Andrei Năstase a avut o întâlnire eficientă cu primarii prezenți la conferință în vederea implementării la Chișinău și în alte orașe din Republica Moldova a bunelor practici europene și a proiectelor de succes testate și realizate deja în România. Alba-Iulia este un oraș recunoscut pentru implementarea numeroaselor proiecte Smart City și este printre primele de acest gen din România, dar și din Europa. Primarul ales al Chișinăului a luat cunoștință de cele mai impresionante soluții smart city funcționale în Cetatea Alba Carolina: Hot Spoturi WI-FI, iluminat public, Wi-Fi și parcare inteligentă, sistem solar termodinamic, Vichi Farm, Smart Garden, Eco Mobilitate, CicloTransport, Pony Car Sharing și multe altele. „Este extrem de important să preluăm de la colegii noștri bunele practici în gestionarea modernă a urbelor pentru a le pune în aplicare la Chișinău și în toată Moldova. Este vorba de proiecte implementate cu succes în România și Europa, de proiecte care deja funcționează cu succes în beneficiul cetățenilor”- a precizat Andrei Năstase. În cadrul evenimentului desfășurat pe 8 și 9 octombrie 2018, s-au luat în dezbateri subiecte de primă necesitate în vederea interacționării facile a administrației urbane cu cetățenii, a identificării metodelor de facilitare a dezvoltării mediului de afaceri local și a proiectelor cu impact substanțial asupra calității vieții, reducerii birocrației, creșterii transparenței, eficienţei si reducerii costurilor administrative. De asemenea s-a discutat despre eficientizarea și creșterea calității sistemului educațional, despre îmbunătățirea stării de sănătate a oamenilor, a calității serviciilor unităților medicale, a telemedicinii, au fost expuse soluții concrete pentru a avea clădiri eficiente energetic, cu aport minim de energie exterioară, capabile să folosească pe scară largă energii regenerabile, să micșoreze poluarea, să automatizeze utilitățile, asigurând oamenilor un standard ridicat de viață și de lucru, etc. În deschiderea Dezbaterilor Primarul Mircea Hava a menționat că Smart City nu este un concept despre care se discută, ci și proiecte în deplină desfășurare de succes, proiecte care beneficiază de bani europeni, cu condiția să fie calitative. Referindu-se la prezența lui Andrei Năstase la eveniment, domnul Hava a spus: „Prietenul meu drag Andrei Năstase este cel care a câștigat alegerile locale la Chișinău, chiar dacă alții nu au înțeles asta și el nu a venit aici să facă politică sau să adune voturi. Pur și simplu el a venit aici pentru că îl interesează cu adevărat ceea ce poate să construiască la Chișinău. Și sunt sigur că va avea prilejul să o facă”. La rândul său, primarul ales al municipiului Chișinău, exprimându-și recunoștința pentru invitație și salutând audiența, a menționat: „Dacă m-ar fi lăsat să-mi duc mandatul, locuitorii Chișinăului ar fi beneficiat deja de pe urma cooperării strălucite cu orașele românești Alba-Iulia, Cluj, Timișoara, Oradea și altele. Îmi exprim speranța că la alte evenimente de acest gen vor fi prezenți cât mai mulți oameni din Republica Moldova, primari, consilieri, ca să înțeleagă pe viu cum se poate implementa practic conceptul Smart Cities”. La Dezbaterea Națională Smart City - Alba Iulia 2018 au participat și Siegfried Muresan, membru al Parlamentului European, Vicepreședinte al Comisiei pentru Bugete a Parlamentului European, Marius Bostan, Ministru în guvernul Cioloș, inițiator al Dezbaterii Naționale Smart City și Alba Iulia Smart City, Wijnand Marchal, consilier economic, Ambasada Olandei la București, Nicolaie Moldovan, City Manager Alba Iulia, precum și alți specialiști importanți în subiecte inovative pe diverse dimensiuni urbane puse în aplicare cu mult succes. Andrei Năstase, primarul ales al municipiului Chișinău, a invitat colegii săi, primari ai celor mai importante orașe din România și cei mai mari furnizori de servicii Smart City din România la Conferința organizată de Institute naționale și internaționale la Chișinău în perioada 26-28 octombrie curent. 10 octombrie 2018  

citește mai mult