Andrei Năstase și-a prezentat proiectul de Program pentru Chișinău

03 Octombrie 2019

Andrei Năstase, candidatul blocului ACUM (Platforma DA și PAS) pentru funcția de primar al municipiului Chișinău, și-a prezentat recent proiectul de Program pentru Chișinău la Digital Park. La fel ca și în cadrul alegerilor locale din 2018 Programul său este structurat pe direcțiile de dezvoltare ale orașului cu soluții concrete pentru toate problemele identificate și un șir de priorități: viață mai bună pentru fiecare, creșterea accelerată a confortului urban, dezvoltare economică integrată, reforma administrativă: eliminăm corupția și risipa, formularea identității urbane și culturale a Chișinăului. Fiecare direcție de dezvoltare urbană este expusă în parametri concreți: descrierea laconică a situației actuale, cauzele apariției problemei, direcțiile de acțiune în vederea soluționării acesteia, modelul de implementare deja existent în România sau alte țări europene, sursele de finanțare.

Andrei Năstase susține că programul său nu mizează pe supraviețuire sau pe peticirea unor soluții de scurtă durată, ci pe dezvoltare bazată de expertize și strategii vizionare, profesioniste:

Am înțeles că un oraș nu poate fi reconstruit din propria lui sărăcie, iar strategia mea pentru renașterea Chișinăului este foarte simplă. Avem nevoie de ajutor financiar, iar eu mă angajez să-l obțin și să pun banii românești și europeni să lucreze în folosul comunității, în folosul oamenilor. Cu modestia cuvenită, vă spun că pot face acest lucru, am primit asigurări din partea tuturor partenerilor de dezvoltare, în mod special din partea primarilor liberali din România, că vor contribui decisiv la deschiderea proiectelor mari de reformă și de investiții publice.”

Proiectul de Program pentru Chișinău al lui Andrei Năstase și a echipei sale de consilieri, elaborat inclusiv cu suportul experților români și internaționali care le vor acorda și în continuare tot sprijinul, prevede și descifrează detaliat soluții pentru toate problemele majore ale municipalității. Printre acestea: reducerea costurilor lunare (apă caldă, apă rece, gaz etc.), implementarea programelor integrate și finanțate de asistență socială, investiții în proiecte de sănătate publică, în sistemul de învățământ/educație de calitate, în parcuri, spații publice, locuri de joacă pentru copii, în modernizarea piețelor agro-alimentare, lansarea de programe de voluntariat și responsabilitate socială, actualizarea și asumarea Planului Urbanistic General/disciplină în construcții, refacerea patrimoniului imobiliar al Chișinăului și a fiecărui metru de drum din Chișinău, drumuri noi în suburbii, construirea centurii rutiere a orașului, a unui incinerator ecologic de deșeuri, optimizarea traficului urban/soluții pentru ambuteiaje, semaforizare, asigurarea dezvoltării economice integrate cu regândirea sistemului de taxe și impozite locale pentru mediul de afaceri, lansarea parteneriatul public-privat ca soluție pentru reconstrucția economică a Chișinăului, etc.

Andrei Năstase consideră că pentru a-și îndeplini misiunea în calitate de primar al capitalei Republicii Moldova, cea de a reda orașul oamenilor și de a-l transforma într-o capitală modernă, europeană,  municipiul Chișinău are nevoie de finanțare externă:

„Eu vă garantez că orașul nostru va deveni eligibil imediat după votul nostru. Voi aduce orașului banii de care are atât de mare nevoie. Iar acești bani vor fi investiți corect, transparent și cu maximă atenție, așa încât beneficiarul investițiilor să fie cetăteanul, nimeni altcineva. Consider că este timpul să construim împreună identitatea urbană a Chișinăului, să-i oferim strălucirea de care și orașul dar și noi, locuitorii acestuia, avem atât de mare nevoie. Îmi doresc să trăiesc, așa cum ne dorim cu toții, într-un oraș NORMAL.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

27 Mai 2020

Platforma DA cere reluarea ședințelor plenare ale Parlamentului: nu împiedicați crearea comisiei...

Platforma Demnitate și Adevăr cere reluarea ședințelor plenare ale Parlamentului și anularea tuturor formelor de abuz atât împotriva deputaților, în particular, cât și a instituției legislative în general. Carantinarea deputaților și anularea ședințelor Parlamentului, urmare a unor situații și decizii dubioase, exploatate cinic de conducerea legislativului, le calificăm ca pe o încercare de a obstrucționa actul legislativ, dar, mai ales, de a împiedica crearea comisiei parlamentare de anchetă în cazul președintelui Igor Dodon, bănuit de acte grave de corupție și îmbogățire ilicită, precum și amânarea discreționară a votului pe marginea legii organizațiilor necomerciale, imperios necesară pentru deblocarea finanțării europene, în valoare de peste 600 de milioane de lei. Inițiativa Platformei DA privind crearea unei comisii parlamentare de anchetă pe marginea acțiunilor de corupție ale președintelui Igor Dodon, săvârșite cu sau fără participarea ex- președintelui PD, Vladimir Plahotniuc, cunoscute publicului prin intermediul presei, a unor dezvăluiri și investigații jurnalistice, trebuie de urgență implementată. Platforma DA își asumă președinția acestei comisii de anchetă, având ca experiență anterioară rapoartele credibile în dosarele fraudei bancare și privatizărilor ilicite, rezultate din activitatea comisiilor parlamentare de anchetă, conduse de vicepreședinții Platformei DA, Alexandru Slusari și Igor Munteanu. Totodată, cerem convocarea de urgență a Parlamentului pentru votul în lectura finală a legii organizațiilor necomerciale, ca ultimă condiție pentru accesarea tranșei a doua, în valoare de 30 de mln de euro, din asistența macrofinanciară, prevăzută în memorandumul semnat în 2017 cu  Uniunea Europeană. Ne adresăm deputaților din Parlamentul Republicii Moldova, care au trecut testul COVID -19, să se alăture demersului Platformei DA și să ceară reluarea ședințelor plenare. Orice tergiversare a activității legislativului o calificăm ca pe o  conjurație a lui Igor Dodon și PSRM cu  clanurile oligarhice, care sugrumă Republica Moldova și o tentativă clară de protecție a actualului președinte. Constatăm cu îngrijorare că așa cum în perioada martie - iunie 2019 lucrările Parlamentului au fost blocate intenționat pentru a permite finalizarea unor negocieri oculte între Plahotniuc și Dodon (eșuate într-un final), în aceste zile, invocând o pretinsă criză sanitară la nivelul forului legislativ al Republicii Moldova, s-a creat din nou, în mod artificial, o criză susținută cu evidență de PSRM și aliații săi. Parlamentul este blocat prin terptipuri birocratice care îngrădesc dreptul poporului Republicii Moldova de a-și exercita puterea prin intermediul reprezentanților legal aleși.  

citește mai mult

26 Mai 2020

Platforma DA propune ca întreprinderile municipale să fie scoase din subordinea directă a primaru...

Astăzi la CMC fracțiunea Platforma DA a propus o inițiativă legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 246 din 23 noiembrie 2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală. Legea care trebuie modificată, a produs unele efecte juridice negative cu referință la exercitarea funcției de control de către Consiliul Municipal Chișinău în calitate de fondator a întreprinderilor municipale, ținând cont de conținutul articolului 8 alineatul (3): Membru al consiliului de administrație al întreprinderii de stat/municipale nu poate fi: ...”membrii autorității deliberative”, adică consilierii municipali. Astfel puterea decizională este transmisă unor persoane terțe care nu poartă răspundere pentru gestiunea patrimonială transmisă la balanța întreprinderilor și pentru formarea bugetului municipal. Lanțul obiectivelor privind valorificarea veniturilor bugetare cu participarea întreprinderilor municipale este practic întrerupt, ceea ce generează necesitatea unor subvenționări pe alocuri neargumentate, fiind alocate întreprinderilor surse care de fapt ar trebui să fie orientate la dezvoltarea socială și cea de infrastructură a orașului. În acest context asistăm și suntem spectatorii unor procese în care Consiliilor de Administrare a Întreprinderilor Municipale servesc drept instrument decizional în înstrăinări de terenuri și a diverselor obiective de patrimoniu ale municipalității care au stat pe parcursul ultimelor 8 ani la balanța întreprinderilor, urmele cărora nu se fac cunoscute nici prin cele mai complexe investigații ale instanțelor de drept cum sunt Procuratura Generală și Centrul Național Anticorupție, inclusiv și din motive neclare privind imposibilitatea înregistrării acestor bunuri ca patrimoniu proprietate municipală. Mai mult decât atât, s-a evitat efectuarea în ultimii 10 ani a auditului întreprinderilor furnizoare și prestatoare de servicii comunale, de aici și menționarea unor tarife exorbitante care identifică incapacitatea de plată a cel puțin 60% din locuitorii municipiului Chișinău. De asemenea a fost evitată defalcarea/contribuția la buget din supra-venituri și respectiv dividente, toate acestea fiind coordonate direct cu primarul general, având în vedere că toate întreprinderile municipale se află în subordinea directă al acestuia, în calitate de autoritate publică locală. [pdf-embedder url="http://www.platformada.md/wp-content/uploads/2020/05/initiativa-legislativa-primarie.pdf" title="initiativa legislativa primarie"]

citește mai mult

21 Mai 2020

Platforma DA cere crearea Comisiei parlamentare speciale de anchetă privind actele de corupție și...

Fracțiunea Platformei DA cere crearea Comisiei parlamentare speciale de anchetă privind actele de corupție și îmbogățire ilicită a președintelui Igor Dodon. Pe lângă constatările de încălcare a Constituției Republicii Moldova de către Președinte, acesta apare frecvent în scandaluri de corupție, fapt pentru care se aduc atingere principiului statului de drept, cât și se diminuează semnificativ încrederea cetățenilor în instituțiile statului. Astfel, pe data de 18 mai 2020 întreaga societate a fost bulversată în urma apariției unor imagini video în care apare Președintele Republicii Moldova, Igor Dodon alături de cetățenii Vlad Plahotniuc și Serghei Iaralov, figuranți în procese penale. În înregistrările video, cetățeanul Vlad Plahotniuc intenționa să-i transmită un pachet de culoare neagră Președintelui Republicii Moldova. Cel din urmă l-a îndemnat să transmită acest pachet printr-o terță persoană și a specificat că acest pachet ar fi predestinat pentru ,,plata salariilor”. Din alte înregistrări video, în care apar cei trei, Președintele Republicii Moldova îi sugerează lui Vlad Plahotniuc că are nevoie de bani pentru finanțarea partidului. Aceste înregistrări video, care confirmă planarea unor suspiciuni de corupție, nu sunt unice, Președintele Republicii Moldova figurează și în alte scandaluri de corupție. Principiul statului de drept este consfințit în preambulul și art. 1 alin. (3) din Constituția Republicii Moldova. Exigențele statului de drept presupun asigurarea legalității, securității juridice, interzicerea arbitrarului, accesul la justiție în fața instanțelor, respectarea drepturilor omului cât și egalitatea în fața legii. Tot astăzi, președintele Platformei DA, Andrei Năstase, a adresat Procurorului General denunțul în care solicit anchetarea penală a cazului Igor Dodon și Plahotniuc Vladimir, președintele R. Moldova și, respectiv, ex-președinte al Partidului Democrat și ex-deputat, cu atragerea la răspundere penală a acestora, dar și a tuturor persoanelor implicate în eventuale acte de corupție. [pdf-embedder url="http://www.platformada.md/wp-content/uploads/2020/05/Denunț-PG.semnat-1.pdf" title="Denunț PG.semnat (1)"][pdf-embedder url="http://www.platformada.md/wp-content/uploads/2020/05/hotărâre-Dodon.pdf" title="hotărâre Dodon"]

citește mai mult