ACASĂ/ Declarații

Premieră! Andrei Năstase își lansează aplicația pentru telefoane mobile!

10 Iulie 2020

Premieră în comunicare!

Andrei Năstase: „The Right Message, the Right Time”

Premieră în comunicare. Președintele Platformei DA, Andrei Năstase, a lansat  în premieră pentru comunicarea politicienilor din Republica Moldova, aplicația destinată telefoanelor mobile, cu același  nume ”Andrei Năstase”.Noua tehnologie de comunicare politică presupune trecerea de la abordarea în masă, nediferențiată către abordarea personalizată.  „Comunicarea  direcționată către alegător devine o condiție  sine qua non în contextul în care fluxurile de știri false inundă spațiul informațional și derutează alegătorul”, a menționat Năstase.

„Acesta va  fi un antidot împotriva energiilor toxice, a propagandei  și dezinformării, care capătă amploare în ajunul campaniei pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie 2020. În felul acesta spațiul virtual nu va mai fi inundat  cu fake-uri de genul  „Chișinăul va fi concesionat arabilor pentru 50 de ani”,  a  declarat liderul Platformei DA, făcând astfel referință la o știre falsă din campania pentru alegerea primarului municipiului Chișinău din 2018.

Aplicația este GRATUITĂ și poate fi descărcată, chiar din acest moment, de pe cele două platforme globale dedicate unor astfel de instrumente de comunicare, AppStore și GooglePlay.

Cei care au telefoane mobile Apple, pot intra în AppStore, pe telefonul lor, și să tasteze numele aplicație, Andrei Năstase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

27 Iulie 2020

Platforma DA cere convocarea de urgență a ședinței extraordinare a Parlamentului privind situaț...

Platforma DA despre convocarea de urgență a ședinței extraordinare a Parlamentului privind situația dezastruoasă din agricultură în urma calamităților naturale Platforma DA a semnalat de multiple ori situația extrem de gravă în care s-au pomenit agricultorii Republicii Moldova în urma calamităților naturale din acest an. Am venit cu propuneri judicioase pentru a susține această categorie de antreprenori, care, din păcate, au fost ignorate de actuala guvernare, iar inacțiunile acesteia au grăbit și mai mult efectele nefaste ale secetei și înghețurilor. Platforma DA a acumulat mai multe date statistice privind recolta cerealelor de prima grupă și starea culturilor de câmp de primăvară. Astfel, se confirmă cele mai sumbre prognoze ale experților noștri privind repercusiunile devastatoare ale situației climaterice similare unei catastrofe greu de subestimat. În multe raioane precum Basarabeasca, Căușeni, Ștefan Vodă, Cimișlia, UTA Gagauzia, Nisporeni, Ungheni recolta medie de grâu nu depășește 500 kg per hectar, iar roada medie pe țară, conform calculelor prealabile, nu va depăși 1,5 tone la hectar. Totodată, culturile de floarea soarelui și porumb sunt, la fel, puternic afectate de secetă în marea majoritate a raioanelor. În majoritatea regiunilor țării agricultorii suportă pierderi enorme și sunt în pragul disperării. În mai multe cazuri fermierii nu mai au posibilitatea să achite plățile pe arendă cu cantitățile de grâu prestabilite și se află în incapacitate de plată față de bănci și furnizorii de inputuri. Insolvența ramurii nu este doar predictibilă în aceste momente, ci deja în proces de instaurare. Totul se produce pe fundalul inacțiunilor crase ale coaliției PSRM-PD. În aceste condiții Platforma DA susține revendicările justificate ale producătorilor agricoli revoltați și conștientizează plenar motivele obiective ale protestelor agricultorilor din raioanele Ștefan Vodă și Căușeni. Regretăm enorm că toate inițiativele formațiunii noastre privind sprijinul sectorului agrar în contextul calamităților naturale din acest an au fost respinse cu iresponsabilitate și aroganță. În contextul situației catastrofale survenite în sectorul agrar din Republica Moldova, Platforma DA cere imperios președintei Parlamentului să convoace ședința extraordinară a legislativului pentru examinarea proiectelor de legi privind declararea vacanței fiscale pentru agricultorii afectați, restabilirea cadrului legislativ pentru eliberarea certificatelor de forță majoră și realocarea pe interiorul bugetului de stat a cel puțin 200 mln lei pentru compensarea pierderilor fermierilor. În cazul în care doamna Greceanîi nu va convoca ședința extraordinară în următoarea săptămână, deputații Platformei DA vor veni cu inițiativa convocării ședinței Parlamentului prin solicitarea a cel puțin 1/3 din deputați, așa cum prevede legea. 27 iulie 2020

citește mai mult

08 Iulie 2020

Platforma DA a înaintat un proiect privind fortificarea autonomiei financiare a autorităților pub...

Platforma DA a înaintat cu titlu de inițiativă legislativă proiectul de lege cu privire la modificarea și completarea Legii nr. 397 din 16 octombrie 2003 privind finanțele publice locale, care are ca scop fortificarea autonomiei financiare a autorităților publice locale prin majorarea veniturilor disponibile ale acestora. În cadrul unui briefing de presă, vicepreședintele Parlamentului, Alexandr Slusari, a specificat că „Republica Moldova, în pofida eforturilor depuse în ultimii ani în context cu Strategia națională de descentralizare pentru anii 2012–2018, rămâne a fi codașă la capitolul autonomiei fiscale a autorităților publice locale, prin raportare la statele din regiune. Proiectul prevede defalcări de la impozitul pe venitul persoanelor juridice pentru bugetele municipiilor, orașelor, satelor (comunelor) excepție făcând bugetele satelor (comunelor) şi ale orașelor (municipiilor) din componenţa unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special, în următoarele proporții din volumul total colectat pe teritoriul unității administrativ-teritoriale respective, pe baza datelor din ultimul an pentru care există execuție bugetară definitivă: 10% pentru bugetele municipiilor și orașelor reședință de raion; - 25% pentru bugetele orașelor și satelor (comunelor). Alexandr Slusari a mai argumentat necesitatea adoptării acestui de lege prin faptul că ponderea veniturilor bugetelor locale în PIB a scăzut de la 10,5% în 2010 la doar 7,7% din PIB în anul 2018: „Astfel, bugetele locale sunt componenta bugetului public național care înregistrează cea mai mică rată de creștere în termeni nominali, de la un an la altul. În același timp ponderea transferurilor cu destinație specială în total venituri ale autorităților publice locale este în continuă creștere. Această situație duce la compromiterea conceptului autonomiei locale în Republica Moldova și implicit la degradarea localităților din țară și la înrăutățirea calității vieții cetățenilor țării. Lipsa autonomiei fiscale este unul din factorii care determină exodul populației Republicii Moldova. Această situație nu mai poate fi tolerată, iar necesitatea unei schimbări în domeniul finanțelor publice locale este imperativă.” Făcând referință la datele execuției bugetare pentru anul 2019, Alexandr Slusari a spus că se estimează că prezentul proiect va contribui la majorarea veniturilor autorităților publice locale cu estimativ 0,9 mld. Lei prin redistribuirea acestora din cadrul bugetului de stat. Jumătate din creșterea anticipată a bugetelor locale va fi alocată direct în bugetul APL de nivel 1 vizate și respectiv cu 450 mil. lei va fi majorată mărimea fondului de echilibrare a bugetelor unităților administrativ-teritoriale de nivel 1 și 2. Astfel, va crește autonomia locală, iar comunitățile locale vor fi mai independente față de influențele subiective exercitate de forțele politice. Concomitent, prin atribuirea impozitului pe venitul persoanelor juridice ca sursă de formare a bugetelor locale, în modul descris mai sus, se va contribui la dezvoltarea dialogului dintre autoritățile publice locale și mediul de afaceri, care la rândul său va duce la reducerea economiei tenebre dar și implicarea mai activă a autorităților locale în dezvoltarea economică la nivel locale – acestea având un interes direct în această privință. Suplimentar, schimbarea propusă în modul de formare a veniturilor autorităților publice locale reprezintă un pas în direcția soluționării problemelor cu care se confruntă unele localități din țară în care se înregistrează un volum mare a activității economice, precum de exemplu urmare activităților de exploatare a resurselor naturale, care generează costuri mari asociate acestora, or, în prezent aceste costuri sunt suportate din bugetele locale, iar impozitul pe venitul generat din aceste activități sunt încasate în bugetul de stat. Pe urma creșterii directe estimate în mărime de 450 mil. lei a bugetelor locale, vor beneficia direct autoritățile locale de nivel 1 și autoritățile locale de nivel 2 reprezentate de mun. Chișinău și mun. Bălți. Din suma totală a creșterii veniturilor fiscale ale autorităților publice vizate aproximativ 200 mil. Lei va reveni mun. Chișinău, 10 mil. Lei mun. Bălți, 100 mil. Lei va reveni centrelor raionale și 200 mil. lei bugetelor satelor (comunelor).

citește mai mult

29 Iunie 2020

Platforma DA: agricultorii trebuie susținuți prin subvenționarea procurării materialului semince...

Anul 2020 este unul dintre cei mai dificili ani pentru producătorii de grâu și orz de toamnă. În urma unei ierni complet lipsite de zăpadă, urmată de primăvara pe parcursul căreia în lunile martie și aprilie nu au fost precipitații, aproape 2/3 din suprafețele semănate cu cereale din prima grupă au suferit substanțial. Multe terenuri cultivate cu grâu din sudul și centrul țării au fost compromise și reînsemânțate cu alte culturi. În această zonă se așteaptă o recoltă extrem de redusă de cereale de prima grupă. În multe cazuri aceasta nu va acoperi nici măcar cheltuielile pentru arendă și procurarea materialului semincer. În atare circumstanțe apare riscul iminent ca zeci de mii de fermieri să se pomenească în situația de a nu avea capacitatea să-și onoreze datoriile și vor intra în insolvență. Acest fapt este agravat de condițiile în care autoritățile au blocat NEOFICIAL exportul cerealelor și, totodată, refuză să procure grâu pentru rezerva de stat de la producătorii agricoli. În mod normal, în cazul în care se estimează un deficit de grâu din cauza crizei naturale și de sănătate, Guvernul ar trebui să restricționeze exportul grâului și orzului, în baza unei hotărâri OFICIALE. Astfel, ar deveni legală invocarea circumstanțelor de forță majoră, care ar permite exportatorilor și agricultorilor restructurarea datoriilor. Iar statul, în acest caz, ar trebui să procure de la fermieri o bună parte din grâu la prețuri avantajoase. Situația climaterică nefastă, incoerența guvernării și aplicarea unor scheme obscure deja are un impact extrem de negativ asupra pieței cerealelor și micșorează substantial veniturile fermierilor. În acest context Platforma DA insistă ca statul să aloce subvenții agricultorilor care au avut de suferit în urma secetei prin micșorarea semnificativă a recoltei de grâu. Aceste subvenții ar trebui să fie direcționate spre procurarea de material semincer. Propunem ca din bugetul de stat să fie achitați câte 4 lei pentru fiecare kg de grâu semincer procurat de fermieri și câte 2 lei pentru fiecare kg de semințe produse de agricultorii specializați în cultivarea materialului semincer. Reieșind din necesitățile interne de consum, avem nevoie de circa 60 de mii de tone de semințe de grâu. Luând în considerație că seceta a afectat aproape 2/3 de terenurile semănate cu grâu, Platforma DA estimează că fondul de subvenționare a procurării semințelor ar trebui să atingă valoarea aproximativă de 160 mln lei. În cazul în care resursele necesare subvenționării nu pot fi identificate rapid pe intern, cerem ca autoritățile să se adreseze de urgență după ajutor către partenerii noștri externi. Remarcăm că Guvernul Platformei DA intenționează implementarea acestei măsuri de sprijin pentru fermieri în mod prioritar.

citește mai mult