Rezoluția adoptată la flashmobul din fața postului național de televiziune Moldova 1: ”Vrem acces la televiziunea publică plătită de noi.”

02 August 2018

La flashmobul organizat astăzi în fața televiziunii naționale a fost adoptată o rezoluție în care au fost înaintate conducerii Moldova 1 mai multe cerințe.

Rezoluție

Mass media audiovizuală din Republica Moldova este în mare parte capturată, monopolizată de binomul Plahotniuc – Dodon. Puținele posturi TV independente sunt sufocate de lipsa acută de finanțe, situație creată în urma monopolizării de către Plahotniuc a pieței de publicitate și a constrângerii de către acesta a donatorilor de publicitate să nu colaboreze cu presa independentă, singura care prezintă un tablou veridic al realităților din țara noastră. Holdingul lui Plahotniuc manipulează, minte, intoxică nestingherit opinia publică, în timp ce singura instituție publică de reglementare în audiovizual, CCA, este capturată.

În aceste circumstanțe este extrem de important ca instituția publică de televiziune și radiodifuziune, plătită din banii contribuabililor, să informeze corect populația, să fie o portavoce a poporului, să presteze servicii de programe obiective, să corespundă plenar statutului său de instituție nesubordonată politic, pusă în exclusivitate în serviciul poporului.

Adevărul, însă, este că Moldova 1 s-a înregimentat în holdingul lui Plahotniuc, îi lustruiește imaginea și-i apără cu fidelitate interesele, încălcând grav principiile de activitate a unei instituții publice de televiziune. Moldova 1 este, așadar, o instituție captivă, obedientă și angajată politic.

Această situație de criză ne obligă să ne apărăm drepturile consfințite în Constituție și anume dreptul la libera exprimare și la informare obiectivă. Dorim ca drepturile noastre de cetățeni să fie respectate și spunem răspicat că nu plătim instituția respectivă pentru ca ea să ne manipuleze și să facă jocurile unui criminal.

În aceste condiții, în calitate de consumatori ai serviciilor de programe difuzate la Moldova 1 și în calitate de contribuabili, cerem următoarele:

1.Conducerea obedientă a postului Moldova 1 să înceteze să facă jocuri politice și să revină la normalitate, să activeze conform principiilor de comunicare democratice, civilizate, euro-conforme.

2.Să fie realizate în mod prioritar emisiuni de dezbateri publice cu participarea liderilor opoziției anti-oligarhice, vis-a-vis cu demnitari de prim rang. Este inacceptabil ca primarul ales al municipiului Chișinău să nu fie invitat nici măcar o singură data la emisiunile de dezbateri de la televiziunea publică!

3.Să fie abordate de urgență cele mai stringente subiecte ale momentului cum ar fi invalidarea alegerilor locale noi, sistarea asistenței macro-financiare a Moldovei de către UE, refuzul recent al FMI de a acorda sprijin Republicii Moldova, legea privind amnistia fiscală etc., cu participarea adevăratei opoziții pro europene și antioligarhice: Platforma DA, PAS, PLDM.

4.Cerem reflectarea corectă și echidistantă a acțiunilor, activităților și protestelor opoziției, inclusiv a Adunării Generale a Alegătorilor din data de 26 august curent. De asemenea, cerem ca la emisiunile vizând activitatea opoziției antioligarhice să participe experți cu opinii diferite, nu doar bursieri ai holdingului lui Plahotniuc și Dodon.
Amintim actualei conduceri a instituției publice de televiziune că Moldova 1 nu este postul guvernării, ci televiziunea poporului! Moldova 1 nu este o piesă din panoplia lui Plahotniuc, ci televiziunea cetățenilor!

Stop manipulare! Stop cenzura! Stop minciuna! Vrem acces la Televiziunea publică plătită de noi!

2 august 2018

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

08 August 2018

Andrei Năstase, scrisoare deschisă adresată primarilor: „E o ocazie unică să vă eliberați d...

Stimați colegi, Traversăm timpuri istorice tulburi, când oamenii simpli nu mai pot suporta condițiile inumane de trai, iar guvernarea nu este capabilă să asigure o viață decentă cetățenilor săi. Știu că în aceste circumstanțe este extrem de dificil să administrezi eficient o localitate sărăcită, în care nicio afacere nu merge, unde nu există condiții de stimulare a micului business și nici capacitate de cumpărare a produselor sau a serviciilor. Iar poate cel mai grav e că de aici pleacă tinerii, altfel spus forța de muncă activă, lăsându-și copiii în grija bunicilor pensionari. De sute de ori am mers în localitățile țării noastre, am vorbit cu oamenii și cunosc situația din prima sursă. M-am documentat suficient și în cadrul campaniei prezidențiale și cea pentru funcția de primar general al capitalei. Pâinea de primar în Republica Moldova e o pâine amară, departe de pompozitatea colacilor albi confiscați de regimul cleptocratic. Nu o singură dată am vorbit despre necesitatea stringentă a descentralizării financiare, administrative și politice a țării, despre depolitizarea sistemului de repartizare a fondurilor publice destinate finanțării proiectelor investiționale și administrarea acestora de către reprezentanții administrației locale. Am pus problema prelungirii acțiunii fondului de compensare pentru anii 2018-2019, adică până la realizarea angajamentelor și măsurilor de consolidare a bazei fiscale locale, prevăzute de cadrul legal în vigoare. De asemenea, consider indispensabilă soluționarea problemei veniturilor ratate ale administrațiilor publice locale (APL) din cauza introducerii de către autoritățile centrale a unor scutiri fiscale, creșterea veniturilor APL de la impozitul pe imobil și soluționarea problemei privind înregistrarea și evaluarea tuturor obiectelor imobiliare amplasate pe teritoriul unităților administrativ-teritoriale de nivelul I, redistribuirea impozitului pe venit al persoanelor juridice și persoanelor fizice de la filiale/reprezentanțe ale bugetului central la APL, pe teritoriul cărora acestea își desfășoară activitatea, introducerea sistemului de colectare/virare a impozitului pe venitul persoanelor fizice la locul de domiciliu (reședință), includerea taxei pe resursele naturale în categoria taxelor locale. Este deosebit de importantă și revizuirea scutirii de la plata impozitelor, taxelor locale și a altor plăți (chirie) a unor astfel de agenți economici prosperi precum: Moldtelecom, Poșta Moldovei, MoldSilva și altor agenți economici de stat, precum și a întreprinderilor Union Fenosa, MoldovaGaz, etc, perfecționarea sistemului de transferuri generale și a celui cu destinație specială, consolidarea rolului serviciului de colectare a taxelor și impozitelor locale de pe lângă primării/municipii. După cum cunoașteți din propriile practici, toate acestea necesită soluționare grabnică pentru ca Dvs să puteți schimba lucrurile în beneficiul locuitorilor din satul, orașul pe care îl administrați. Mai sunt și probleme de alt ordin. Știu că sunteți presați, persecutați, șantajați, impuși de guvernare să faceți anumite lucruri, cum ar fi semnarea unor petiții adresate UE prin care, chipurile, ne faceți culpabili pe noi, forțele anti-oligarhice, de sistarea finanțării macro-financiare a Moldovei. Știu detalii despre cum s-a produs acest lucru, chiar de la mulți dintre domniile voastre, de aceea am decis să depășim momentan acest subiect, fără a vă reproșa prea multe. Cunosc nu din auzite că din 2013 până în 2017 procurorii obligați de gruparea uzurpatoare v-au intentat peste o sută de dosare penale. Cel mai des, în atenția acestora au ajuns aleși locali care reprezintă partidele de opoziție, iar din cauza veniturilor modeste, puțini primari își permit serviciile unui avocat. Regimul Vă ține sub lupă pentru că vrea să controleze totul la nivel local. Dar, să nu uitați niciodată că omul ales de popor are o mare prioritate față de omul desemnat de vreun funcționar efemer. Dvs., sunteți aleși de popor și îi reprezentați! Iar voința oamenilor, în mare parte, e una – să se regăsească într-o țară normală, să aibă locuri de muncă, salarii și pensii suficiente pentru un trai decent. În ceea ce privește conținutul scrisorii pomenite mai sus pot să vă spun că guvernarea minte. Ea încearcă să vă manipuleze, spunând că opoziția a influențat luarea deciziei de către UE de a sista macro-finanțarea Republicii Moldova, ceea ce e total greșit! În Uniunea Europeană cei care decid asupra acordării a sute de milioane de euro țărilor subdezvoltate sunt oameni competenți și integri! Acolo deciziile nu se iau judecând după faptele și spusele opoziției, ci analizând minuțios absolut toate activitățile GUVERNĂRII! Iar guvernarea noastră ce a realizat din cele promise partenerilor de dezvoltare și oamenilor țării? Mai nimic! Nu a schimbat sistemul electoral mixt, așa cum i-a cerut Comisia de la Veneția, nu a investigat furtul miliardului și nu i-a pedepsit pe cei vinovați, dimpotrivă – a adoptat legi prin care poporul va trebuie să întoarcă îndoit suma dispărută din bănci, nu a făcut reforme în sistemul judiciar, nu a validat alegerile pentru primăria Chișinău recunoscute de absolut toți observatorii naționali și internaționali, etc. De lucrurile acestea a ținut cont UE atunci când a decis să nu mai dea bani regimului hibrid. A urmat și reacția dură a FMI referitor la legea privind declararea voluntară, mai bine zis de legalizare a miliardelor furate. De ce? Tot din cauza opoziției? Nu, nici nu am discutat încă cu cei de la FMI! Pur și simplu Legea amnistiei fiscale este total incompatibilă cu reformele asumate! Nu o spun eu, ci o spun partenerii noștri de dezvoltare. Iată reacția domnului Peter Michalko, Șeful Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova: „Republica Moldova și-a asumat angajamente în raport cu Uniunea Europeană, prin Acordul de Asociere, Agenda de asociere și Memorandumul de înțelegere privind asistența macro-financiară, precum și angajamentele față de alți parteneri internaționali. Legea adoptată astăzi, în grabă și în mod netransparent, odată aplicată, ar putea duce la o încălcare a acestor angajamente și să fie incompatibilă în raport cu reformele în derulare privind consolidarea statului de drept, combaterea corupției, spălarea banilor, crima organizată și îmbunătățirea mediului de afaceri. Ne așteptăm ca autoritățile din Republica Moldova să înceteze procesul de adoptare a acestei legi și să o aducă în conformitate cu standardele internaționale”. Vedeți că, în loc să se apuce urgent să redreseze situația și să îndrepte greșelile grave comise, pentru a determina instituțiile europene să revizuiască decizia de sistare a finanțării Republicii Moldova, regimul nu a găsit nimic mai bun de făcut decât să Vă spună minciuni, căutând un țap ispășitor cu totul în altă parte – în opoziție! Stimați colegi, Primul lucru pe care l-am făcut atunci când am câștigat alegerile locale noi, a fost să vin la Dvs., la CALM. Ca să punem în aplicare niște planuri comune de îmbunătățire a situației grave în care s-a pomenit țara noastră în urma abuzurilor actualei guvernări. Cu regret, oligarhia, prin justiția cancerigenă nu m-a lăsat să vin în funcție pentru că s-a speriat că am să le tai macaroana, veniturile colosale de pe urma dezmățului mafiei imobiliare din Chișinău. De altfel, asta s-ar fi putut întâmpla cu oricine dintre Dvs. Astăzi sau mâine! Asta nu înseamnă că voi ceda. Populația din Chișinău m-a ales și voi continua lupta începută. Nu mă las! Și Vă îndemn și pe Dvs să vă consolidați prin suportul mediilor intelectuale și de afaceri din comunitatea Dvs pentru a ne salva Moldova. Uniți-vă cu pedagogii, medicii, funcționarii din localitate, cu oamenii reveniți din Diasporă și haideți să spunem NU dezmățului și dictaturii! Trebuie s-o facem ACUM, căci mâine s-ar putea să fie prea târziu! Fiți alături de oamenii care v-au ales! Fiți alături de cei care nu mai suportă sărăcia, mizeria și minciuna! Și veniți, împreună cu ei la marele protest din 26 august! Este o ocazie unică să vă eliberați de șantaj, presiune și starea de ostatici. Toti împreună vom elibera țara și vom alunga uzurpatorul! Cu respect, Andrei Năstase, primarul ales al municipiului Chișinău, Președinte al Platformei DA.

citește mai mult

30 Iulie 2018

Primarul ales al municipiului Chișinău, Andrei Năstase: ”Apel către instituțiile internațion...

Șefilor de Misiuni Diplomatice acreditate în Republica Moldova, Reprezentanților Organizațiilor Internaționale acreditate în Republica Moldova Excelențe, stimați prieteni, Prin prezenta scrisoare, dorim să vă atragem atenția asupra unei grave deteriorări a climatului general de exercitare a drepturilor omului și libertăților politice în Republica Moldova, atestând alunecarea spre un regim politic voluntarist, cleptocratic și represiv, care devine principalul adversar al Acordului de Asociere, semnat la 27 iunie, 2014, cu Uniunea Europeană. Schimbarea abuzivă a sistemului electoral în 2017 (de la proporțional la un sistem mixt dezechilibrat) a ilustrat decizia actualei coaliții de guvernare (PD+PPEM) de a nesocoti recomandările Consiliului Europei și OSCE/ODIHR, culminând cu invalidarea rezultatelor scrutinului local din 3 iunie. Declinul abrupt în aproape orice domeniu de guvernare (mass media, accesul la justiție, autonomie locală, transparență și responsabilitate asupra bugetului public, participarea liberă și finanțarea politică) creează premizele unei consolidări fără precedent a controlului unui grup oligarhic, condus de liderul Partidului Democrat, asupra tuturor structurilor de stat, ceea ce reprezintă în opinia noastră o formă de uzurpare a puterii de stat, calificată de Constituția Republicii Moldova drept ”cea mai gravă crimă contra poporului”. (Art.2, Constituția Republicii Moldova, ”nici o persoană particulară, nici o parte din popor, nici un grup social, nici un partid politic sau o altă formațiune obștească nu poate exercita puterea de stat în nume propriu”. În calitatea noastră de lideri ai unor partide democratice suntem în mod excepțional alertați de lipsa de progrese în investigarea gravelor infracțiuni de fraudare a sistemului bancar din Republica Moldova, ca rezultat al cărora a fost furat 1 mrd $, ori circa 13% din PIB al țării. Grupurile infracționale organizate implicate în această schemă au contribuit la marea ”spălătorie de bani” din 2008-2010, în care grupuri infracționale din Federația Rusă au folosit Republica Moldova drept cap de pod pentru importante rețele ale Federației Ruse . Surse credibile constată că la ”spălătoria de bani” din Moldova a fost folosită de circa 19 bănci înregistrate în Federația Rusă. Circa 11 mlrd 480 mln $ au fost extrase din băncile rusești în baza unor ordonanțe judecătorești din Republica Moldova, și circa 8 mlrd 538 mln $ au fost tranferate în baza documentelor contrafăcute, acceptate de către judecători chiar și atunci când aceștia înțelegeau caracterul ilicit al tranzacțiilor. Acest model de fraudă s-a făcut cunoscut drept ”conversie” și s-a produs cu susținerea a 14 judecători, care au fost asigurați că vor avea tot sprijinul necesar din partea unor influenți oameni politici și judecători superiori . Comunitatea internațională este conștientă de amenințările pe care crima organizată le implică, adoptând importante convenții privind prevenirea și combaterea spălării banilor, la care a aderat și Republica Moldova , adoptând și o serie de instrumente domestice pentru combaterea spălării banilor și finanțării terorismului . Cu toate acestea, autoritățile Republicii Moldova au blocat funcționarea mecanismelor de prevenire și combatere a spălării banilor al Consiliului Europei, iar acum mimează atribuțiile pe care le are în acest scop, adoptând documente sterile . Fiind un stat monitorizat de MONEYVAL (Comitetul de experți pentru evaluarea măsurilor de combatere a spălării banilor și finanțării terorismului), guvernarea ar fi trebuit să prezinte, în decembrie 2014, un raport cu privire la implementarea recomandărilor Grupului de Acțiune Financiară (FATF), și, respectiv a măsurilor întreprinse, dar, în loc de raport, guvernarea oligarhică din Republica Moldova a pășit într-un dezastru financiar, ale căror consecințe se resimt și până acum. MONEYVAL constată și în al IV raport de evaluare reciprocă lipsa unor progrese esențiale în domeniul combaterii spălării banilor, inclusiv în ceea ce privește raportarea obligatorie și neîntârziată a tranzacțiilor bancare suspecte, reglementarea și supravegherea instituțiilor financiare, înghețarea și confiscarea actelor criminale sau teroriste . Reacțiile întârziate ale autorităților pentru a împiedica tranzacțiile suspecte confirmă lipsa de motivație, politizarea excesivă a structurilor. Conform presei de investigații bancare și a unor ofițeri ai CNA și SIS, ambele tipuri de fraude au fost gestionate de către un grup afiliat Partidului Democrat (PD) și au implicat doi dintre cei mai apropiați locotenenți ai actualului lider PD, Serghei Iaralov și Constantin Botnari. Frauda din sistemul bancar al RM a fost executată cu participarea directă a lui Ilan Shor, afacerist din anturajul oligarhului Vladimir Plahotniuc, președinte al Partidului Democrat, deținător în diverse perioade de timp a multiple identități și cetățenii. Ilan Shor este cunoscut ca proprietarul companiei Dufremol (o rețea de magazine duty-free), făcând parte din Consiliul Director al Aeroportului Internațional Chișinău, transmis din 2013 printr-un contract de concesiune de 40 de ani unor companii obscure, care-și are sediul într-un offshore din Cipru. Cu ajutorul instanțelor controlate politic de PD și personal de către oliharhul Vladimir Plahotniuc, după preluarea prin atacuri de tip raider a actiunilor bancare de la acționarii privați si de la stat, Ilan Shor a ajuns să controleze concomitent 2 bănci comerciale – Unibanc și Banca Socială - și o a treia, Banca de Economii, în care Guvernul Republicii Moldova încă mai deținea un pachet majoritar de control. În 2014, capitalul acestor 3 bănci este transferat în mod fraudulos în mai multe jursidicții offshore, fără a întâmpina nici o piedică din partea CNPF, CNA sau Banca Națională. Ulterior, conform schemei criminale, premierii Iurie Leancă și Chiril Gaburici, aflați astazi în posturi cheie ale guvernării PD, prin hotărâri secrete de guvern garantează acoperirea milliardului de dolari de la Banca Națională, bani care ulterior vor fi puși pe spatele cetățenilor pentru a fi returnați cu dobândă timp de 25 de ani! Transferarea unor sume uriașe în offshore-uri indică, potrivit presei de investigație, adevăratul beneficiar efectiv al tranzacțiilor și, anume, Vladimir Plahotniuc, cel care controlează instituțiile de drept și reglementare din țara noastră. Deși există două Rapoarte ale companiei de investigații Kroll (doar primul a fost făcut public integral după un protest masiv, iar cel de-al doilea doar în sinteză, acoperindu-se numele făptuitorilor), instituțiile de drept, părtașe la jaf, se prefac că investighează propria crimă, la ora actuală nefiind recuperat niciun cent din suma furată. Partenerii de dezvoltare și-au arătat disponibilitatea de a ajuta autoritățile de la Chișinău în identificarea făptuitorilor și recuperarea sumei, printre ei numărându-se și SUA, potrivit Ambasadorului său, James Pettit. Din păcate, propunerea transmisă de diplomatul SUA a rămas fără nici un răspuns. Sunt la curent cu faptul că Biroul Federal de Investigații (FBI) are în derulare o anchetă în cadrul căreia am dat depoziții în calitate de martor și, pe această cale, solicit urgentarea investigației pentru a depista și a bloca conturile beneficiarului final. La 5 iulie 2018, Parlamentului European a adoptat o Rezoluție dedicată crizei politice din Republica Moldova, ca urmare a invalidării alegerilor locale din Municipiul Chișinău în care, pe lângă solicitarile de validare a mandatului primarului ales al capitalei Chișinău și anularea sistemului mixt de vot, s-a solicitat autorităților Republicii Moldova să revină la investigarea fraudei bancare și recuperarea miliardului furat, inclusiv la tragerea la răspundere a făptuitorilor. În replică, însă, la 26 iulie Parlamentul Republicii Moldova a adoptat în grabă și în mod netransparent Legea privind declararea voluntară și stimularea fiscală, prin care, de fapt, se permite legalizarea miliardelor furate din sistemul bancar și rezervele Băncii Naționale, dar și a banilor care au fost scoși de-a lungul anilor din Republica Moldova prin diferite scheme criminale. Prin această lege sunt motivați, în primul rând, beneficiarii acumulării veniturilor din corupție și alte crime economice în detrimentul antreprenorilor onești. Astfel, guvernarea a revenit la o idee a sa obsesivă de a legaliza fonduri nedeclarate anterior, contra unei taxe minore de 3%. Ca și în 2016, societatea civilă a criticat dur proiectul de lege, numindu-l legalizare a banilor murdari și indicând asupra faptului că guvernarea își propune să legalizeze fondurile extrase prin fraudă din băncile Republicii Moldova. Riscurile țin de stimularea evaziunii fiscale , scăderea costului evaziunii, creșterea corupției, riscul de imagine pentru sectorul bancar deja șifonat după dezastrul financiar din 2014-2016, riscul înrăutățirii bruște a relațiilor cu partenerii de dezvoltare și subminarea principiilor statului de drept. *Imediat au urmat reacțiile partenerilor de dezvoltare ai Republicii Moldova, Consiliul Europei, Delegația Uniunii Europene, Ambasada Statelor Unite ale Americii care au exprimat în unanimitate o atitudine negativă față de aceste acțiuni de legiferare a furtului, a corupției și de stimulare a spălării banilor prin Republica Moldova. În acest sens, riscurile semnalate de societatea civilă sunt reale și pe deplin împărtășite de către partenerii strategici ai Republicii Moldova. Legea adoptată de majoritatea legislativă controlată de PD va afecta categoric relațiile cu Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială. La 26 iulie, FMI susținea că ”modelul de amnistie fiscală propusă de autoritățile Republicii Moldova nu se încadrează Memorandumului de colaborare semnat de Republica Moldova cu FMI, și că ”vor reduce gradul de conformare fiscală, expunând sistemul bugetar-fiscal unor riscuri semnificative”. Într-un comunicat special, Transparency International-Moldova cere Parlamentului să renunțe la amnistia capitalurilor și la decriminalizarea infracțiunilor economice , care ar ”crea oportunități de legalizare a mijloacelor aparținând unor persoane implicate direct și indirect în scheme frauduloase”. Analizând aceste tendințe alarmante pentru statul de drept, dar și pentru că pe parcursul campaniei electorale din mai-iunie 2018 am făcut o promisiune fermă cetățenilor care au avut încredere în oferta mea politică pentru Chișinău, am decis, în calitatea mea de Primar General ales al capitalei, să SESIZEZ oficial mai multe organizații internaționale pentru a lansa oficial o anchetă internațională pentru identificarea valorilor financiare sustrase din vistieria țării, înghețarea conturilor din străinătate ale grupurilor și persoanelor asociate schemelor de corupție și spălare de bani din Republica Moldova, inclusiv în ceea ce-l privește pe liderul PD, Vladimir Plahotniuc, și acoliții săi, sechestrarea tuturor bunurilor acestora din jurisdicțiile sesizate, tragerea la răspundere penală a făptuitorilor în conformitate cu normele de drept internațional, aplicarea unor sancțiuni personalizate celor care conduc, de facto, Republica Moldova. De asemenea, solicit prin prezenta sesizare anchetarea internațională a spălării a circa 30 de miliarde de dolari ai mafiei rusești prin intermediul instanțelor de judecată din Republica Moldova și a sistemului financiar bancar, aflate pe teritoriul municipiului Chișinău și al țării, instanțe de asemenea capturate de oligarhul Plahotniuc. Nu în ultimul rând îmi bazez solicitarea pe faptul că banii furați din vistieria țării, cel puțin o parte considerabilă a lor, provin din fonduri europene și americane, iar contribuabilii străini au dreptul să știe cine i-a furat cu atâta impertinență. Declar cu această ocazie că voi merge personal în orice loc din lume pentru a promova adevărul despre atacurile raider, preludiu al furtului miliardului și al spălătoriei rusești, precum și despre beneficiarul comun al acestor crime, Plahotniuc și complicii săi Leancă, Shor, Iaralov, Botnari și alții. Sunt dispus să colaborez cu oamenii legii din străinătate care vor ancheta acest caz, punând la dispoziție probe concludente privind jaful miliardului, spălătoria rusească și atacurile raider care dezvăluie legături directe cu grupul oligarhic din care face parte și liderul PD, Vladimir Plahotniuc. Andrei Năstase, Primar General ales al municipiului Chișinău iulie 2018

citește mai mult

11 Iulie 2018

Primarul ales al municipiului Chișinău, Andrei Năstase a depus o Cerere de revizuire la Curtea Su...

Primarul ales al municipiului Chișinău, Andrei Năstase a depus o Cerere de revizuire la Curtea Supremă de Justiție, deoarece în dosarul electoral au apărut circumstanțe noi. Astfel, în cadrul judecării cauzei privind validarea alegerilor locale noi au fost comise multiple încălcări ale procedurii civile. Printre acestea, s-a depistat că la judecarea cererii noastre de recuzare a completului Druță, Gafton și Burduh a participat un judecător care nu mai era în drept să dețină calitatea de magistrat, dat fiind atingerea plafonului limită de activitate de 65 de ani. În pofida acestui fapt, judecătoarea Oprea Iuliana activează până în prezent și a judecat atât cererea noastră de recuzare, cât și alte cauze. Temeiul dat reprezintă un motiv de revizuire a încheierii prin care a fost respinsă recuzarea celor trei judecători compromiși, având în vedere că despre aceasta am aflat ulterior. Mai mult, acest lucru conduce la invalidarea și a încheierii Curții Supreme de Justiție prin care recursul nostru a fost declarat inadmisibil. Atragem atenția presei independente, că într-un caz similar Republica Moldova deja a fost condamnată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, constatările Curții expuse în acea hotărâre fiind valabile și în prezenta cauză. Optăm pentru rejudecarea cauzei și pronunțarea unei hotărâri bazate pe lege, ceea ce înseamnă validarea alegerilor locale noi ale primarului general al mun. Chișinău!

citește mai mult