Top-ul celor 10 proiecte toxice înaintate spre a fi votate în Parlament de către majoritatea PSRM-PD

29 Iulie 2020

În cadrul conferinței de presă susținute de Andrei Năstase, președintele Platformei DA și deputații Igor Munteanu și Dinu Plîngău, a fost prezentat top-ul celor 10 proiecte toxice înaintate spre a fi votate în Parlament de către majoritatea PSRM-PD.

Vedeți aici acest TOP:

1. Pachetul de proiectele de federalizare a Republicii Moldova

La 16 iulie deputații PSRM au înregistrat 3 proiecte de modificare a mai multor acte normative ce se referă la UTAG. Aceste proiecte contravin prevederilor constituționale, intrând în contradicție cu art. 1 din Constituție, care stipulează caracterul unitar și indivizibil al statului, art. 2 din Constituție care stipulează că nimeni, nicio persoană, niciun grup social nu poate exercita puterea de stat din nume propriu și art. 66 din Constituție care spune că Parlamentul este unica autoritate legislativă.

Autorii proiectelor impun Parlamentul Republicii Moldova să ceară avizarea pozitivă a Adunării Populare a UTAG ori de câte va intenționa să adopte o lege ce ține de Găgăuzia, acordă UTAG un statut administrativ special și oferă organelor reprezentative ale UTAG posibilitatea să delimiteze după bunul lor plac granițele prin care Republica Moldova e împărțită în sate, comune, raioane și municipii și prin proceduri simplificate să decidă introducerea sau eliminarea unor localități din componența UTAG.

2. Trei prevederi din pachetul asumat de Guvern pe 01.04.2020 declarate Neconstituționale

La 1 aprilie, 2020 Guvernul și-a asumat răspunderea pentru un set de acte normative care, cum spunea Guvernul erau proiecte anti-criză. Pe lângă un set de propuneri bune, însă, Guvernul și-a asumat răspunderea și pentru trei chestiuni dubioase ce veneau în susținerea unor grupuri financiare din anturajul guvernării. Astfel, Guvernul a încercat să introducă în asumarea de răspundere declarată neconstituțională prevederi precum comercializarea produselor în barurile și restaurantele duty-free, diminuarea impozitelor pentru extragerea resurselor naturale prin introducerea unor taxe fixe la impozitarea extragerilor zăcămintelor naturale și facilitarea comercializării produselor din tutun.

3. Acordul cu Federația Rusă

Acordul cu Federația Rusă pentru obținerea unui credit punea în pericol securitatea națională și economică a statului nostru. Pe lângă carențele legale și constituționale care se regăseau în acordul respectiv, ce nu a trecut procedurile corespunzătoare de avizare și negociere, textul Acordului prevedea posibilitatea impunerii unor datorii private pe seama bugetului nostru național. Platforma DA a pregătit o sesizare la Curtea Constituțională, foarte bine argumentată din punct de vedere juridic, care a dus în consecință la declararea acestui Acord ca fiind neconstituțional.

4. Modificările la Legea CSM

Operarea mai multor modificări la legea CSM a avut drept scop numirea unor persoane controlate politic și partajate de către guvernarea PSRM-PD cu scopul de a institui un control sporit asupra numirii, promovării și sancționării judecătorilor. Modificările la legea CSM au fost dur criticate de Comisia de la Veneția și au drept consecință capturarea sistemului judecătoresc de către persoanele loiale unor grupuri de interese politice și economice din stat. Platforma DA, prin deputații săi în Parlament a încercat de mai multe ori blocarea acestor modificări, însă într-un mod absolut abuziv, încălcând mai multe proceduri, majoritatea PSRM-PD au reușit să partajeze CSM-ul și în consecință acum sunt promovați judecătorii care au fost loiali politicului.

5. Proiectul nr. 340

Prin acesta se operează modificări la Legea cu privire la combaterea spălării banilor și este un proiect periculos prin faptul că împiedică urmărirea unor bunuri sau mijloace financiare ale unor persoane implicate în crime de către executorii judecătorești. Acest proiect promovat cu multă insistență încalcă mai multe norme legale și poate influența chiar și procedurile legale de urmărire a devalizărilor din procesul „Furtului miliardului”.

6. Proiect nr. 263 privind Modificarea Codului Electoral (propus de socialiști)

În acest caz cele mai îngrijorătoare modificări se referă la limitarea dreptului de vot a cetățenilor Republicii Moldova, permițând autorităților electorale să excludă candidați din cursa electorală; extinderea competențelor Consiliului Audiovizualului în vederea sancționării presei; birocratizarea accesului deplin la listele electorale și cele de subscripție a observatorilor; lipsa prevederilor prin care să fie sancționată cumpărarea de voturi sau transportul organizat al alegătorilor care ar favoriza un anumit candidat etc.

7. Amendamentele lui Eugen Nichiforciuc la Codul Fiscal

Eugen Nichiforciuc, deputat din majoritatea PD-PSRM a introdus pe ascuns un amendament prin care vrea să stimuleze vânzarea așa-ziselor „țigărilor cu foi”(trabucuri), comercializate de firmele lui Andronachi. Aceste modificări se referă la faptul că accizele la trabucuri sunt mult mai mici decât la țigările obișnuite , se aplică doar la 41% din valoare, iar pe pachetele acestor produse nu este obligatoriu să se aplice avertismentele de sănătate obișnuite, chiar dacă sunt mult mai nocive ca țigaretele obișnuite. Un alt amendament ține de abrogarea unei prevederi care impunea firmele rezidente ale Zonelor Economice Libere să prezinte trimestrial Serviciului Vamal rapoarte de evidență a fluxului de materiale, mărfuri și produse finite. Nu ne rămâne decât să presupunem că aceste modificări au fost propuse de către guvernare în semn de mulțumire pentru asigurarea unor voturi în Parlament.

8. Proiectul prin care Guvernul a alocat 72 de mln. lei pentru Arena Chișinău.

Arena Chișinău a devenit un sac fără fund în care se pompează bani, iar firmele care gestionează acești bani din întâmplare sunt afiliate guvernărilor. În situația de criză în care orice leu trebuie redirecționat în ajutorul cetățenilor, mediului de afaceri, medicilor, pensionarilor, guvernarea a decis să aloce bani suplimentari pentru acest umplerea acestui sac și, probabil, a fondului electoral al lui Dodon.

9. Proiectul nr. 270 din 22 iunie 2020, un proiect de hotărâre privind numirea în funcție a unor membri ai Consiliului Audiovizualului

Prin acest proiect de hotărâre au fost partajate 3 funcții de membru al Consiliul Audiovizualului. Abuziv, acceptând doar candidaturile convenabile, a fost mimat un concurs pentru a suplinirea funcțiilor vacante în CA. Astfel, în urma partajărilor PD, PSRM și Igor Dodon și-au desemnat în calitate de membri ai CA trei persoane comode, ascultătoare, care vor veghea, printre altele și asupra reflectării la posturile de radio și televiziune din Moldova a campaniei electorale a actualului președinte. Permiteți-ne să ne exprimăm o mare îndoială că o vor face obiectiv și conform legii.

10. Amendamentele socialiștilor la legea ONG-urilor

PSRM a încercat să limiteze libertatea de asociere prin instituirea unui control drastic asupra activităților organizațiilor necomerciale. Spre fericire, aceste amendamente au fost blocate prin conjugarea eforturilor întregii opoziții parlamentare și a partenerilor de dezvoltare.

———————————

Aceste 10 proiecte, stimați prieteni nu sunt de departe toate propunerile dubioase și chiar nocive pentru societate, propuse de psrm-pd. Platforma DA condamnă orice tentativă de subminare a democrației și orice acțiune îndreptată împotriva intereselor cetățenilor Republicii Moldova. Vă promitem că vom veghea în continuare asupra tuturor proceselor legislative și vom întreprinde tot ce se poate pentru a le stopa în așa fel încât să nu fie adoptate de legislativ.

29 iulie 2020

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

27 Septembrie 2020

Platforma DA: declarațiile și adresările către instituțiile internaționale trebuie însoțite ...

Platforma DA a sensibilizat opinia publică națională și internațională privind pericolul fraudării alegerilor prin diverse metode neortodoxe utilizate de regimul Dodon încă atunci când acesta a preluat puterea unipersonal în țară. Pentru a preveni utilizarea resurselor administrative și financiare obscure, a relației strânse cu elementele separatiste, formațiunea noastră a depus toate eforturile pentru a demite guvernul-catastrofă în frunte cu Chicu, în timp ce unii au ezitat. Mai mult decât atât, Platforma DA a făcut tot ce i-a stat în puteri pentru a determina partidele democratice să înainteze un candidat comun proeuropean și nepartinic la aceste alegeri prezidențiale, astfel maximizând prezența la vot a cetățenilor, dar și capacitatea noastră de a apăra la modul practic voința populară corect și liber exprimată. Platforma Demnitate și Adevăr consideră că declarațiile și adresările către instituțiile internaționale trebuie însoțite de acțiuni concrete de prevenire și combatere a derapajelor guvernării de la normele democratice și a tentativelor de fraudare a alegerilor. Inocularea ideii fatidice precum că alegerile ar fi deja pierdute nu conduc decât la o apatie politică și, în consecință, la absenteismul electoral păgubos pentru țară. Or, la fel cum prin unitatea și determinarea noastră i-am învins pe Plahotniuc și pe Dodon la alegerile din 2018 pentru Chișinău, trebuie și putem să-l învingem și pe Dodon prin determinarea, unitatea și prezența noastră masivă la votul din 1 noiembrie 2020. Igor Dodon poate fi dat jos de la putere doar printr-un vot masiv al oamenilor drepți, cinstiți și curajoși ai Republicii Moldova. Nu există altă cale, motiv pentru care îi îndemnăm pe toți cetățenii să participe activ și să voteze pentru viitorul corect, demn și prosper al nostru, al tuturor. La baza tuturor acțiunilor și abordărilor noastre, ale Platformei DA, stă convingerea că puterea votului popular masiv nu poate fi anihilată de niciun fel de altă soluție ocultă de manipulare sau fraudare a viitoarelor alegeri prezidențiale. Prin decizia noastră comună și majoritară trebuie să zădărnicim dorința unora sau altora de a mai tranzacționa puterea între grupuri oligarhice sau mafiote. În egală măsură, precizăm cu responsabilitate că Platforma DA este singura formațiune politică care poate oferi poporului și Moldovei siguranța că, odată câștigată puterea pentru oameni, aceasta nu va mai fi cedată niciodată așa cum s-a întâmplat anul trecut. Platforma DA este singurul partid care poate oferi Republicii Moldova și oamenilor săi CERTITUDINI pentru viitor. Noi continuăm să îndemnăm partidele de opoziție, pro-europene și naționale, cât încă nu este târziu, să-și coaguleze eforturile în vederea unor măsuri eficiente de împotrivire, cum ar fi coordonarea activităților de monitorizare a scrutinului și acțiuni comune în cadrul organelor electorale, așa cum a cerut în repetate rânduri președintele Platformei DA, Andrei Năstase, semnalarea tuturor actelor de corupere a alegătorilor cu sesizarea obligatorie a instituțiilor de drept și a observatorilor internaționali, precum și neadmiterea transportării organizate a locuitorilor din stânga Nistrului pentru votul contra cost, chiar dacă va fi necesar să o facem și prin altfel de metode de securizare și apărare a voinței populare liber și corect exprimate. Noi agreăm suplinirea considerabilă a observatorilor străini pentru a urmări cu toată atenția procesul electoral în desfășurare. Platforma DA este un partid al acțiunii, al luptei și rezistenței, dar și al lucrului bine făcut, la timp și până la sfârșit. Tocmai de aceea abordarea noastră diferă de cea a altor partide prin acțiuni direcționate, determinate, coordonate și realizate cu oamenii din satele și orașele țării. Împreună cu oamenii am salvat țara de regimul Plahotniuc, tot cu oamenii vom scăpa și de Dodon și anturajul său. Platforma DA, în mod consecvent a întreprins acțiuni concrete pentru a demola riscurile fraudării alegerilor. Persoana desemnată de Platformei DA la CEC, a insistat permanent și a reușit să combată tentativa de deschidere a mai multor secții de vot pe baza unor false înregistrări, fiind diminuat în mod legal și constituțional numărul secțiilor de votare în Federația Rusă. Tot persoana desemnată de Platforma DA a fost singurul membru CEC care a votat pentru păstrarea a doar 12 secții de votare în Federația Rusă, număr similar scrutinului parlamentar din 2019, ceilalți membri optând pentru mai multe secții. Acesta a fost unicul membru CEC care a votat împotriva deschiderii nejustificate a 42 de secții de votare pentru Transnistria, în timp ce reprezentanții unora dintre semnatarii apelului către instituțiile internaționale au votat pentru. Platforma DA și liderul său, Andrei Năstase, candidat la prezidențiale, vor continua să lupte prin toate mijloacele legale și democratice pentru alegeri corecte și transparente, iar dacă acestea vor fi fraudate în măsura în care să afecteze fundamental voința populară, împreună cu poporul ne vom opune prin toate mijloacele tentativei de uzurpare a puterii în Republica Moldova.

citește mai mult

24 Septembrie 2020

Platforma DA vrea să modifice Constituția pentru a garanta salarii și pensii nu mai mici decât m...

  Potrivit Articolul 47 din Constituție statul este obligat să ia măsuri pentru ca orice om să aibă un nivel de trai decent, care să-i asigure sănătatea și bunăstarea lui și a familiei, cuprinzând hrana, îmbrăcămintea, locuința, îngrijirea medicală, precum și serviciile sociale necesare. În completarea acestor dispoziții, pentru a nu permite nimănui, nici unei guvernări, niciunui prim-ministru sau președinte să interpreteze după bunul lor plac Constituția, să-și bată joc de oamenii care muncesc sau au muncit deja o viață umilindu-i cu pensii și salarii mizere, urmează a fi introdusă în textul Constituției obligația statului de asigura că nici un salariu sau pensie (cu excepția celei sociale) să nu fie mai mici decât minimul de existență, stabilit în conformitate cu legislația, care astăzi, conform datelor Biroului Național de Statistica depășește suma de 2000 lei, iar ]în realitate este mult mai are. Pentru unii guvernanți o masa plătită într-o singură zi la restaurant depășește o pensie lunară de-a părinților noștri. Am decis ca Fracțiunea Platformei Demnitate și Adevăr din Parlamentul Republicii Moldova să inițieze toate procedurile de modificare a Constituției și a întregului cadru normativ legat de siguranta socială a fiecărui cetățean, ca parte a programului prezidențial de eradicare a sărăciei. Astfel, aceasta modificare a Constituției, printr-o precizare foarte clară, obligă statul să garanteze fiecărui cetățean venituri minime care sa nu-l mai plaseze sub limita sărăciei. Preocuparea mea și a Platformei DA este aceea de a elimina, prin acțiuni concrete, decalajele dintre veniturile actuale ale populației și necesitățile, nevoile zilnice ale oamenilor. În mandatul meu de președinte voi pune în aplicare un foarte serios proiect de țara în care un capitol aparte îl va constitui eradicarea sărăciei, inechității sociale și nedreptății, astfel încât toți cetățenii RM să-și poată acoperi coșul de consum din care sa nu lipsească hrană, medicamentele, costuri lunare de trai și aici mă refer la chirie, plata utilităților și serviciilor comunale. Un proiect aparte al meu și al Platformei DA îl reprezintă măsurile de revizuire și ajustare a tarifelor la energia electrică, gazul natural, combustibili, precum și a prețurilor exagerate. Cu cea mai gravă situație se confrunta pensionarii care au o pensie ce-i plasează sub limita sărăciei. Sunt peste 440 000 de cetățeni care se confrunta cu aceasta problema. Eu și colegii mei din Platforma DA considerăm că reforma pensiilor presupune întâi de toate lupta contra corupției, mafiei și schemelor ilicite de delapidare a avuției statului și oamenilor, detenebrizarea , refacerea și dezvoltarea economiei, repunerea în funcțiune a fabricilor și uzinelor. Aceste măsuri vor conduce la crearea mai multor locuri de muncă bine plătite care să asigure resurse suficiente și pentru sistemul de solidaritate și pentru creșterea veniturilor medicilor, profesorilor, învățătorilor și educatorilor, polițiștilor, militarilor și studenților. Platforma DA are elaborat un plan consistent, pentru următorii 4 ani de zile, care pe lângă cele expuse mai sus va garanta creșterea veniturilor suplimentare în buget de minimum 20 miliarde lei prin atragerea investițiilor străine, eliminarea schemelor în cadrul achizițiilor publice, combaterea economiei tenebre, anularea unor facilități fiscale inutile și impozitarea suplimentară a luxului și viciilor. Iată sursele din care vom aloca banii necesari pentru majorarea pensiilor mici. Noi suntem garanții faptului că pensia minima în Republica Moldova va ajunge la cel puțin 2500 lei. Umilința la care a fost supus poporul nostru în ultimii ani trebuie să înceteze imediat. Oamenii au dreptul la viață decentă, au dreptul la un venit lunar care să nu-i mai umilească. Preocuparea față de viața oamenilor a celui mai iresponsabil președinte un fals grosolan. Acest om își face statuie din inițiativele sale sociale, dar a crescut pensiile cu doar 1%. Dreptate nu se promite, dreptatea de face. Și eu voi face dreptate!

citește mai mult

21 Septembrie 2020

Acțiunile concrete ale Platformei DA privind majorarea reală a pensiilor...

În condițiile apropiatei campanii electorale, tradițional, concurenții electorali vehiculează promisiuni de majorare a salariilor și pensiilor , de creare a locurilor de muncă etc, subiecte stringente pentru Republica Moldova, unde populația subexistă de ani buni și singura ieșire din situație pentru mulți oameni a devenit plecarea peste hotare. Platforma DA, însă, are o abordare diferită, pragmatică, consecventă și concretă a subiectelor respective și a venit mereu, depășind categoric sloganele populiste, cu soluții concrete, bine elaborate și acoperite din punct de vedere financiar. Când toți vorbesc acum despre pensii majorate, noi încă în februarie anul curent am înaintat o inițiativă legislativă prin care am propus o formulă reală de a majora semnificativ și constant (nu prin indemnizații unice) pensiile sub minimul de existență. Atunci am propus explicit ca pensiile să fie indexate conform ratei inflației pentru anul precedent. Astfel toate pensiile urmau a fi indexate la 1 aprilie 2020 cu 7,5%, iar pensiile sub minimul de existență pentru circa 440.000 de pensionari urmau să fie indexate la 1 octombrie 2020 dublu sau cu 15%. Scopul nostru era de a majora pensiile celei mai vulnerabile categorii a oamenilor în etate. În calitate de sursă financiară suplimentară pentru acoperirea cheltuielilor destinate formulei de indexare propuse de Platforma DA, (era vorba de 350 mln lei) am indicat profitul Băncii Naționale a Moldovei achitat în bugetul de stat. Amintim că formațiunea noastră a pledat și pledează pentru eliminarea inechității prin care peste 440.000 de pensionari trăiesc nepermis de mult sub minimul de existență. Mulți din acești pensionari provin din zonele rurale, au stagiu de muncă de peste 40 de ani și nu poartă nicio vină pentru faptul că o perioadă îndelungată gospodăriile colective nu au fost capabile să achite contribuțiile sociale pentru angajații săi în măsura deplină. Anume atunci a apărut această discrepanță enormă în contribuțiile cumulative ale angajaților din sectorul agrar și această discriminare trebuie înlăturată neîntârziat. De altfel, Platforma DA a înaintat și initiativă legislativă privind modificarea Legii bugetului de stat la 22 aprilie curent, propunând ca indemnizația unică destinată pensionarilor sa fie majorată de la 700 la 1000 lei. Și atunci am indicat cu cea mai mare precizie resursele financiare care puteau fi redistribuite în contul acestor cheltuieli. Din păcate, atunci propunerea noastră nu a fost susținută de majoritatea parlamentară pe motivul austerității bugetului. Iar azi suntem cu toții martorii unei bătăi de joc de oamenii în etate cărora li se promite o majorare de un procent. Platforma Demnitate și Adevăr cere guvernului Republicii Moldova achitarea în regim de urgență către toți pensionarii a indemnizatiei de 1000 lei. Personal împreuna cu echipa Platformei DA vom face totul ca pensia minimă în Republica Moldova să fie de peste 2500 lei. Repet nicio pensie în Republica Moldova nu trebuie sa fie mai mică de 2500 lei. Pentru a atinge acest obiectiv este nevoie de aproximativ 3,5 mlrd lei, iar noi planificăm ca în următorii 4 ani sa asigurăm venituri suplimentare în buget de minim 20 miliarde lei prin atragerea investițiilor străine, prin strivirea schemelor din cadrul achizițiilor publice, prin combaterea economiei tenebre, prin anularea unor facilități fiscale arbitrare și prin impozitarea suplimentară a unor luxuri și vicii, acest obiectiv poate fi lesne de atins. Închei, dar nu înainte de a face din nou apel la ADEVĂR. Este momentul ca și pe acest subiect abordările politicienilor să fie asumate. Concret, solicităm din partea tuturor celorlalte fracțiuni politice din Parlamentul Republicii Moldova să prezinte public cel puțin o singură inițiativă parlamentară, un singur proiect de lege, promovat în ultimul an prin care să demonstreze că preocuparea lor actuală pentru creșterea pensiilor foarte mici nu este doar electorală. Vă spun eu! NU EXISTĂ așa ceva. Motiv pentru care, îndemn toți pensionarii din Republica Moldova să facă foarte bine diferența dintre promisiunile electorale ale celorlalte partide și grijă sinceră a Platformei DA pentru rezolvarea problemele cu care părinții și bunicii noștri se confruntă în fiecare zi.

citește mai mult