Top-ul celor 10 proiecte toxice înaintate spre a fi votate în Parlament de către majoritatea PSRM-PD

29 Iulie 2020

În cadrul conferinței de presă susținute de Andrei Năstase, președintele Platformei DA și deputații Igor Munteanu și Dinu Plîngău, a fost prezentat top-ul celor 10 proiecte toxice înaintate spre a fi votate în Parlament de către majoritatea PSRM-PD.

Vedeți aici acest TOP:

1. Pachetul de proiectele de federalizare a Republicii Moldova

La 16 iulie deputații PSRM au înregistrat 3 proiecte de modificare a mai multor acte normative ce se referă la UTAG. Aceste proiecte contravin prevederilor constituționale, intrând în contradicție cu art. 1 din Constituție, care stipulează caracterul unitar și indivizibil al statului, art. 2 din Constituție care stipulează că nimeni, nicio persoană, niciun grup social nu poate exercita puterea de stat din nume propriu și art. 66 din Constituție care spune că Parlamentul este unica autoritate legislativă.

Autorii proiectelor impun Parlamentul Republicii Moldova să ceară avizarea pozitivă a Adunării Populare a UTAG ori de câte va intenționa să adopte o lege ce ține de Găgăuzia, acordă UTAG un statut administrativ special și oferă organelor reprezentative ale UTAG posibilitatea să delimiteze după bunul lor plac granițele prin care Republica Moldova e împărțită în sate, comune, raioane și municipii și prin proceduri simplificate să decidă introducerea sau eliminarea unor localități din componența UTAG.

2. Trei prevederi din pachetul asumat de Guvern pe 01.04.2020 declarate Neconstituționale

La 1 aprilie, 2020 Guvernul și-a asumat răspunderea pentru un set de acte normative care, cum spunea Guvernul erau proiecte anti-criză. Pe lângă un set de propuneri bune, însă, Guvernul și-a asumat răspunderea și pentru trei chestiuni dubioase ce veneau în susținerea unor grupuri financiare din anturajul guvernării. Astfel, Guvernul a încercat să introducă în asumarea de răspundere declarată neconstituțională prevederi precum comercializarea produselor în barurile și restaurantele duty-free, diminuarea impozitelor pentru extragerea resurselor naturale prin introducerea unor taxe fixe la impozitarea extragerilor zăcămintelor naturale și facilitarea comercializării produselor din tutun.

3. Acordul cu Federația Rusă

Acordul cu Federația Rusă pentru obținerea unui credit punea în pericol securitatea națională și economică a statului nostru. Pe lângă carențele legale și constituționale care se regăseau în acordul respectiv, ce nu a trecut procedurile corespunzătoare de avizare și negociere, textul Acordului prevedea posibilitatea impunerii unor datorii private pe seama bugetului nostru național. Platforma DA a pregătit o sesizare la Curtea Constituțională, foarte bine argumentată din punct de vedere juridic, care a dus în consecință la declararea acestui Acord ca fiind neconstituțional.

4. Modificările la Legea CSM

Operarea mai multor modificări la legea CSM a avut drept scop numirea unor persoane controlate politic și partajate de către guvernarea PSRM-PD cu scopul de a institui un control sporit asupra numirii, promovării și sancționării judecătorilor. Modificările la legea CSM au fost dur criticate de Comisia de la Veneția și au drept consecință capturarea sistemului judecătoresc de către persoanele loiale unor grupuri de interese politice și economice din stat. Platforma DA, prin deputații săi în Parlament a încercat de mai multe ori blocarea acestor modificări, însă într-un mod absolut abuziv, încălcând mai multe proceduri, majoritatea PSRM-PD au reușit să partajeze CSM-ul și în consecință acum sunt promovați judecătorii care au fost loiali politicului.

5. Proiectul nr. 340

Prin acesta se operează modificări la Legea cu privire la combaterea spălării banilor și este un proiect periculos prin faptul că împiedică urmărirea unor bunuri sau mijloace financiare ale unor persoane implicate în crime de către executorii judecătorești. Acest proiect promovat cu multă insistență încalcă mai multe norme legale și poate influența chiar și procedurile legale de urmărire a devalizărilor din procesul „Furtului miliardului”.

6. Proiect nr. 263 privind Modificarea Codului Electoral (propus de socialiști)

În acest caz cele mai îngrijorătoare modificări se referă la limitarea dreptului de vot a cetățenilor Republicii Moldova, permițând autorităților electorale să excludă candidați din cursa electorală; extinderea competențelor Consiliului Audiovizualului în vederea sancționării presei; birocratizarea accesului deplin la listele electorale și cele de subscripție a observatorilor; lipsa prevederilor prin care să fie sancționată cumpărarea de voturi sau transportul organizat al alegătorilor care ar favoriza un anumit candidat etc.

7. Amendamentele lui Eugen Nichiforciuc la Codul Fiscal

Eugen Nichiforciuc, deputat din majoritatea PD-PSRM a introdus pe ascuns un amendament prin care vrea să stimuleze vânzarea așa-ziselor „țigărilor cu foi”(trabucuri), comercializate de firmele lui Andronachi. Aceste modificări se referă la faptul că accizele la trabucuri sunt mult mai mici decât la țigările obișnuite , se aplică doar la 41% din valoare, iar pe pachetele acestor produse nu este obligatoriu să se aplice avertismentele de sănătate obișnuite, chiar dacă sunt mult mai nocive ca țigaretele obișnuite. Un alt amendament ține de abrogarea unei prevederi care impunea firmele rezidente ale Zonelor Economice Libere să prezinte trimestrial Serviciului Vamal rapoarte de evidență a fluxului de materiale, mărfuri și produse finite. Nu ne rămâne decât să presupunem că aceste modificări au fost propuse de către guvernare în semn de mulțumire pentru asigurarea unor voturi în Parlament.

8. Proiectul prin care Guvernul a alocat 72 de mln. lei pentru Arena Chișinău.

Arena Chișinău a devenit un sac fără fund în care se pompează bani, iar firmele care gestionează acești bani din întâmplare sunt afiliate guvernărilor. În situația de criză în care orice leu trebuie redirecționat în ajutorul cetățenilor, mediului de afaceri, medicilor, pensionarilor, guvernarea a decis să aloce bani suplimentari pentru acest umplerea acestui sac și, probabil, a fondului electoral al lui Dodon.

9. Proiectul nr. 270 din 22 iunie 2020, un proiect de hotărâre privind numirea în funcție a unor membri ai Consiliului Audiovizualului

Prin acest proiect de hotărâre au fost partajate 3 funcții de membru al Consiliul Audiovizualului. Abuziv, acceptând doar candidaturile convenabile, a fost mimat un concurs pentru a suplinirea funcțiilor vacante în CA. Astfel, în urma partajărilor PD, PSRM și Igor Dodon și-au desemnat în calitate de membri ai CA trei persoane comode, ascultătoare, care vor veghea, printre altele și asupra reflectării la posturile de radio și televiziune din Moldova a campaniei electorale a actualului președinte. Permiteți-ne să ne exprimăm o mare îndoială că o vor face obiectiv și conform legii.

10. Amendamentele socialiștilor la legea ONG-urilor

PSRM a încercat să limiteze libertatea de asociere prin instituirea unui control drastic asupra activităților organizațiilor necomerciale. Spre fericire, aceste amendamente au fost blocate prin conjugarea eforturilor întregii opoziții parlamentare și a partenerilor de dezvoltare.

———————————

Aceste 10 proiecte, stimați prieteni nu sunt de departe toate propunerile dubioase și chiar nocive pentru societate, propuse de psrm-pd. Platforma DA condamnă orice tentativă de subminare a democrației și orice acțiune îndreptată împotriva intereselor cetățenilor Republicii Moldova. Vă promitem că vom veghea în continuare asupra tuturor proceselor legislative și vom întreprinde tot ce se poate pentru a le stopa în așa fel încât să nu fie adoptate de legislativ.

29 iulie 2020

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

21 Septembrie 2020

Acțiunile concrete ale Platformei DA privind majorarea reală a pensiilor...

În condițiile apropiatei campanii electorale, tradițional, concurenții electorali vehiculează promisiuni de majorare a salariilor și pensiilor , de creare a locurilor de muncă etc, subiecte stringente pentru Republica Moldova, unde populația subexistă de ani buni și singura ieșire din situație pentru mulți oameni a devenit plecarea peste hotare. Platforma DA, însă, are o abordare diferită, pragmatică, consecventă și concretă a subiectelor respective și a venit mereu, depășind categoric sloganele populiste, cu soluții concrete, bine elaborate și acoperite din punct de vedere financiar. Când toți vorbesc acum despre pensii majorate, noi încă în februarie anul curent am înaintat o inițiativă legislativă prin care am propus o formulă reală de a majora semnificativ și constant (nu prin indemnizații unice) pensiile sub minimul de existență. Atunci am propus explicit ca pensiile să fie indexate conform ratei inflației pentru anul precedent. Astfel toate pensiile urmau a fi indexate la 1 aprilie 2020 cu 7,5%, iar pensiile sub minimul de existență pentru circa 440.000 de pensionari urmau să fie indexate la 1 octombrie 2020 dublu sau cu 15%. Scopul nostru era de a majora pensiile celei mai vulnerabile categorii a oamenilor în etate. În calitate de sursă financiară suplimentară pentru acoperirea cheltuielilor destinate formulei de indexare propuse de Platforma DA, (era vorba de 350 mln lei) am indicat profitul Băncii Naționale a Moldovei achitat în bugetul de stat. Amintim că formațiunea noastră a pledat și pledează pentru eliminarea inechității prin care peste 440.000 de pensionari trăiesc nepermis de mult sub minimul de existență. Mulți din acești pensionari provin din zonele rurale, au stagiu de muncă de peste 40 de ani și nu poartă nicio vină pentru faptul că o perioadă îndelungată gospodăriile colective nu au fost capabile să achite contribuțiile sociale pentru angajații săi în măsura deplină. Anume atunci a apărut această discrepanță enormă în contribuțiile cumulative ale angajaților din sectorul agrar și această discriminare trebuie înlăturată neîntârziat. De altfel, Platforma DA a înaintat și initiativă legislativă privind modificarea Legii bugetului de stat la 22 aprilie curent, propunând ca indemnizația unică destinată pensionarilor sa fie majorată de la 700 la 1000 lei. Și atunci am indicat cu cea mai mare precizie resursele financiare care puteau fi redistribuite în contul acestor cheltuieli. Din păcate, atunci propunerea noastră nu a fost susținută de majoritatea parlamentară pe motivul austerității bugetului. Iar azi suntem cu toții martorii unei bătăi de joc de oamenii în etate cărora li se promite o majorare de un procent. Platforma Demnitate și Adevăr cere guvernului Republicii Moldova achitarea în regim de urgență către toți pensionarii a indemnizatiei de 1000 lei. Personal împreuna cu echipa Platformei DA vom face totul ca pensia minimă în Republica Moldova să fie de peste 2500 lei. Repet nicio pensie în Republica Moldova nu trebuie sa fie mai mică de 2500 lei. Pentru a atinge acest obiectiv este nevoie de aproximativ 3,5 mlrd lei, iar noi planificăm ca în următorii 4 ani sa asigurăm venituri suplimentare în buget de minim 20 miliarde lei prin atragerea investițiilor străine, prin strivirea schemelor din cadrul achizițiilor publice, prin combaterea economiei tenebre, prin anularea unor facilități fiscale arbitrare și prin impozitarea suplimentară a unor luxuri și vicii, acest obiectiv poate fi lesne de atins. Închei, dar nu înainte de a face din nou apel la ADEVĂR. Este momentul ca și pe acest subiect abordările politicienilor să fie asumate. Concret, solicităm din partea tuturor celorlalte fracțiuni politice din Parlamentul Republicii Moldova să prezinte public cel puțin o singură inițiativă parlamentară, un singur proiect de lege, promovat în ultimul an prin care să demonstreze că preocuparea lor actuală pentru creșterea pensiilor foarte mici nu este doar electorală. Vă spun eu! NU EXISTĂ așa ceva. Motiv pentru care, îndemn toți pensionarii din Republica Moldova să facă foarte bine diferența dintre promisiunile electorale ale celorlalte partide și grijă sinceră a Platformei DA pentru rezolvarea problemele cu care părinții și bunicii noștri se confruntă în fiecare zi.

citește mai mult

07 Septembrie 2020

Congresul al II-lea al Organizației de Tineret a Platformei DA Tinerii DA cu genericul „Președin...

Duminică a avut loc Congresul al II-lea al Organizației de Tineret a Platformei DA Tinerii DA cu genericul „Președinte pentru TINEri”, cu participarea largă a delegaților din toate colțurile țării. De asemenea la Congres au fost prezenți Andrei Năstase, președintele Platformei DA, deputați, consilieri și primari ai formațiunii. Oaspetele de onoare al evenimentului a fost domnișoara Mara Mareș, vicepreședinta organizației de tineret al PPE, Președinta tineretului național-liberal din România. Președintele Tinerii DA, cel mai tânăr deputat din actualul legislativ, Dinu Plîngău, a amintit despre evenimentele istorice din 6 septembrie 2015, subliniind importanța enormă a protestelor masive din acel an și a calității deosebite a oamenilor, în special a tinerilor din Platforma DA, formațiune care a livrat Republicii Moldova cei mai tineri primari și consilieri locali din istoria țării. La eveniment au luat cuvântul tinerii Vasile Bivol, primar al satului Peciște, Rezina, Cristian Sârbu, consilier municipal din Strășeni, Victoria Marian-Bogos, vicepreședintă a raionului Ialoveni, dar și decanul de vârstă, seniorul de aur al Platformei DA, Victor Leancă. De asemenea în fața tinerilor au vorbit Aliona Doroș, președinta Organizației de femei a Platformei DA, deputații Maria Ciobanu și Liviu Vovc, președintele tineretului național-liberal din Republica Moldova, Vlad Gâra. Gabor Berczeli, director al Institutului Robert Schuman, a menționat că activitatea tinerilor DA și, în special a lui Dinu Plîngău în parlament și la Curtea Constituțională a Republicii Moldova, este deja cunoscută și în afara țării, iar felul în care Andrei Năstase reușește să atragă și să construiască o echipă tânără și puternică în jurul său vorbește de la sine despre calitatea neîndoielnică a Platformei DA. La congres a fost ales noul Președinte al Organizației - Ștefan Cojocaru, jurist de formațiune profesională și unul dintre cei mai activi și dedicați membri ai formațiunii. Pentru această funcție a candidat și un alt binecunoscut activist al Platformei DA, Pavel Horea. Ștefan Cojocaru a menționat că s-a regăsit în echipa Platformei DA pentru că numai aici sunt oameni care cu adevărat pun interesele țării mai presus de orice interese personale, nu cedează nicio clipă și este sigur că împreună vor reuși să aducă schimbarea atât de mult dorită de oameni. Andrei Năstase a felicitat tinerii cu ocazia minunatului eveniment pe care l-au organizat cu atâta profesionalism și dăruire, a menționat că acesta este o replică a acelei Mari Adunări Naționale din 6 septembrie 2015, iar această noțiune istorică, precum și cea a blocului ACUM, sunt stări de spirit care odată intrate în conștiința națională, vor dăinui și ne vor conduce spre mari victorii. La Congres a fost adoptată și o Rezoluție prin care, ținând cont de incapacitatea guvernării de a gestiona criza multiplă din Republica Moldova, de orgoliile politice care nu permit realizarea unității solide a tuturor forțelor pro-europene, de asaltul zilnic al lui Igor Dodon asupra democrației, statului de drept, independenței justiției și integrității teritoriale a Republicii Moldova, de interesele oculte interne și străine de a ține țara sub controlul direct al mafioților, oportuniștilor și populiștilor, de nevoia stringentă de asumare, responsabilitate, onestitate și determinare plenară pentru a demara reformele necesare, definitive și ireversibile pentru așezarea Republicii Moldova alături de România și alte state europene, tinerii reuniți la Congres au decis să comunice lansarea la nivel național a campaniei „Andrei Năstase – Președinte pentru TINEri”, prin care să fie activate toate energiile pozitive ale generației actuale pentru sprijinirea singurului candidat la alegerile prezidențiale care poate oferi certitudinea unui viitor drept, prosper și corect pentru toți.    

citește mai mult

21 August 2020

Soluțiile strategice ale Platformei DA privind soluționarea complexă a problemelor cronice ale ag...

Ultima criza climaterică, caracterizată în special printr-o secetă severă, a demonstrat elocvent toate carențele cronice ale politicilor precare în domeniul agricol și lipsa totală a măsurilor de protecție a fermierilor în fața calamităților naturale. În ultimii 30 de ani nicio guvernare nu a făcut nimic pentru soluționarea fundamentală, complexă și sistemică a problemei sectorului agrar prin prisma asigurării și protecției agricultorilor în cazul cataclismelor. După depășirea consecințelor fiecărei secete și imediat după prima ploaie guvernanții uitau de promisiunile făcute și producătorii agricoli au continuat să se descurce mereu pe cont propriu, deși este mai mult decât evident că an de an problemele nu s-au rezolvat de la sine și sectorul agricol s-a confruntat mereu cu riscuri enorme de faliment, iar Republica Moldova – cu situații păguboase care îi puneau în pericol securitatea alimentară. În acest context, Platforma DA propune un set de măsuri sistemice, care urmează să fie implementate imediat și concomitant, în vederea creării unui sistem sustenabil de prevenire și combatere a hazardurilor naturale în agricultură. În primul rând ne referim în acest context la irigarea masivă a terenurilor agricole. Platforma DA propune elaborarea și aplicarea începând cu 2021 a unui Program Național de utilizare eficientă a resurselor acvatice în scopul irigării. Programul ar prevedea construirea mai multor bazine de acumulare a apelor la care s-ar conecta un număr maxim de agricultori. De asemenea propunem subvenționarea semnificativă a procurării sistemelor de irigare la scară mică, consolidarea și stimularea financiară a asociațiilor utilizatorilor de apă, simplificarea continuă a procedurii de obținere a actelor permisive pentru accesul agricultorilor la apă, inventarierea tuturor fântânilor arteziene neutilizate etc. Întru realizarea acestui Program amplu este necesar ca Republica Moldova să declare problema irigării drept prioritate națională economică și să se adreseze către partenerii externi privind asigurarea asistenței financiare și tehnice și în acest domeniu. O altă prioritate majoră care necesită a fi soluționată urgent este asigurarea în agricultură, care ar proteja bunurile producătorilor, investiţiile financiare în cazul producerii calamităţilor naturale. Adoptarea legii privind hazardurile naturale, care să prevadă participarea statului la achitarea despăgubirilor în cazuri precum seceta excesivă sau înghețurile de primăvară, cu condiția ca agricultorii afectați să fi fost asigurați, trebuie să ajungă în procesul de dezbateri pe platforma parlamentară în timpul cel mai apropiat. De asemenea propunem crearea unor fonduri mutuale pentru calamități naturale, care să fie finanțate solidar de stat, de companiile de asigurări și de agricultori. Pentru a crește rezistența în fața calamităților naturale e nevoie imperioasă de împădurirea țării. Despădurirea masivă legală, precum și ilicită, din ultimele decenii a contribuit semnificativ la micșorarea precipitațiilor în Moldova și a agravat situația pe dimensiunea schimbărilor climatice. În acest context se impune limitarea riguroasă a tăierii pădurilor și demararea unui Program Național de împădurire, care ar prevedea plantarea anuală a 15-30 hectare de pădure, în așa fel încât să sporim rezistența în fața dezastrelor naturale și să temperăm substanțial procesul schimbărilor climaterice nefaste. Platforma DA reiterează importanța strategică enormă a domeniului agricol pentru Republica Moldova și necesitatea implementării unor politici durabile, eficiente și sustenabile în agricultură. Doar astfel satele noastre vor fi apărate în fața fenomenului depopulării și exodului masiv, iar țara – în fața pericolului prăbușirii securității alimentare naționale. Apelul nostru către toate forțele politice din Republica Moldova este acela de a veni alături de agricultori, de problemele și nevoile lor. Disensiunile, interesele și calculele politice nu-și au rostul în astfel de momente de criză. Suntem nevoiți să constatăm cu îngrijorare faptul că Igor Dodon și Ion Chicu demonstrează cât de ostili sunt, în structura lor politică și principială, de valorile și definițiile democratice. Este inadmisibil să ameninți agricultorii spunând că cei care nu vor încheia acțiunea de protest nu vor beneficia de ajutoarele și așa foarte mici acordate de guvern. Abordările acestui guvern sunt greșite, lipsite de coerență și ne demonstrează tuturor cât de incoerent poate fi un guvern electoral atunci când trebuie să rezolve problemele țării și nu problemele personale, politice și electorale ale lui Igor Dodon.

citește mai mult